بلاگ, ترفند

تنظیم ساعت گوشی شیائومی + آموزش تصویری

تنظیم ساعت گوشی شیائومی

تغییر ساعت در گوشی می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما را مختل کند. در سال جدید با لغو تغییر ساعت رسمی کشور، به دلیل تنظیماتی که از سرورهای جهانی در ابتدای سال ایران انجام می‌گیرد، برخی از گوشی‌های اندروید از جمله گوشی‌های شیائومی تغییر زمان را تجربه کردند و یک ساعت به جلو پیش‌بردند که برای تعداد زیادی از کاربران مشکلاتی را به وجود آورد. اگر نیاز به راهنمایی برای تنظیم ساعت گوشی شیائومی در سال ۱۴۰۲ دارید، در این مقاله از سایس به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در چند ثانیه ساعت گوشی شیائومی خود را به راحتی به‌روز کنید و از بروز هرگونه اختلال در روند فعالیت های روزمره جلوگیری کنید.

تنظیم ساعت گوشی شیائومی در سال ۱۴۰۲

تنظیم ساعت گوشی شیائومی بسیار ساده و به دو روش دستی و اتوماتیک انجام می‌شود. با انجام چند مرحله می‌توانید در عرض چند ثانیه تنظیم ساعت در گوشی شیائومی را انجام دهید و اقدام به حل مشکل ساعت گوشی شیائومی خود نمائید. برای انجام این کار، تنها کافیست به روشی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد بپردازید.

تنظیم ساعت گوشی شیائومی

۱. برای تنظیم ساعت در گوشی شیائومی، ابتدا به تنظیمات (Settings) گوشی خود مراجعه کنید. در بخش تنظیمات اضافی (Additional settings) یا تنظیمات بیشتر (More settings) را انتخاب کنید.

۲. حالا با انتخاب گزینه “Date & Time” به تنظیمات ساعت گوشی شیائومی دسترسی خواهید داشت.

۳. تنظیم اتوماتیک ساعت گوشی شیائومی: برای تنظیم ساعت گوشی شیائومی به صورت خودکار، پس از انجام مراحل ذکر شده، گزینه “Set time automatically” یا “Use network provided time” را مطابق تصویر فعال کنید.

تنظیم ساعت گوشی شیائومی

۴. تغییر دستی ساعت گوشی شیائومی: اگر تنظیم ساعت گوشی شیائومی به صورت اتوماتیک موفقیت‌آمیز نبود، می‌توانید به صورت دستی آن را تغییر دهید. ابتدا گزینه “Set time automatically” را غیرفعال کنید، سپس با انتخاب گزینه “Date & Time” ساعت و تاریخ مورد نظر خود را دستی تنظیم کنید.

تنظیم ساعت گوشی شیائومی

نکات مهم تنظیم ساعت در گوشی شیائومی

  • در مرحله ۳، در صورتی که گوشی شما به اینترنت دسترسی ندارد، با روشن کردن گزینه “Set time zone automatically”، می‌توانید موقعیت زمانی خود را از طریق GPS گوشی حفظ کنید.
  • با خاموش کردن گزینه “۲۴H” در بخش “Time Format” می‌توانید ساعت گوشی شیائومی را از نمایش ۲۴ ساعته به ۱۲ ساعته تغییر دهید.

بیشتر بدانید: آموزش تعمیر گوشی شیائومی

برای رفع مشکل تغییر ساعت در گوشی شیائومی، می‌توانید روش های ذکر شده را انجام دهید، اما اگر این روش‌ها نتیجه نگرفته و مشکل شما حل نشد، یک راه حل دیگر این است که سیستم عامل گوشی را به‌روزرسانی کنید. برای انجام این کار، دستگاه را به اینترنت وای‌فای متصل کنید و به تنظیمات گوشی خود بروید.

در قسمت تنظیمات، به نخستین بخش موجود وارد شوید و وضعیت آپدیت سیستم عامل گوشی را بررسی و ارزیابی کنید. در صورتی که آپدیت جدیدی برای سیستم عامل موجود باشد، به شما اعلان می‌شود و می‌توانید آپدیت را انجام دهید. این آپدیت‌ها معمولاً شامل بهبودها و اصلاحاتی است که ممکن است مشکل شما را برطرف کنند.

اگر بروزرسانی نیز مشکل حل نکرد، آخرین راه‌حل برای شما انجام ریست فکتوری یا هارد ریست گوشی است. این عملیات موجب بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه‌ای اولیه می‌شود و ممکن است مشکل شما را برطرف کند. اما قبل از انجام ریست فکتوری، حتماً از پشتیبان‌گیری اطلاعات مهم خود اطمینان حاصل کنید، زیرا این عمل باعث پاک شدن اطلاعات شما خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای این امر حتما مقاله آموزش ریست فکتوری گوشی شیائومی را بخوانید.

جمع بندی

با انجام این تنظیمات، ساعت گوشی شیائومی به درستی تنظیم خواهد شد و مشکلات احتمالی در مورد تغییر ساعت برطرف خواهد شد. اکنون از گوشی خود با ساعت درست و صحیح می‌توانید استفاده کنید و با آرامش خاطر با آن کار کنید. در صورتی که مشکل آن رفع نشد می‌توانید مشکل خود را در صفحه تعمیر گوشی شیائومی مطرح کنید تا متخصصان ما در سریع ترین زمان به شما پاسخ دهند و راهنمایی های لازم در خصوص بهبود مشکل را برای شما مطرح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *