بلاگ

علت روشن نشدن گوشی شیائومی + راهکار ۱۰۰% تضمینی✔️

روشن نشدن گوشی شیائومی

آیا برای شما هم پیش آمده است که گوشی شیائومی‌تان ناگهان روشن نشود؟ و حتی ندانید که علت روشن نشدن آن چیست! اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید و می‌خواهید بدانید که علت روشن نشدن گوشی شیائومی چیست، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در ادامه این مطلب به بررسی علل و راه حل‌های روشن نشدن گوشی‌های شیائومی، که یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران این برند محسوب می‌شود می‌پردازیم. روشن نشدن از مشکلات رایجی است که کاربران گوشی‌های هوشمند ممکن است با آن مواجه شوند و برخی عوامل مختلف می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند. با استفاده از راهکارها و ترفندهای مناسب، می‌توان این مشکلات را برطرف کرد. اگر شما نیز به دنبال رفع مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی‌تان هستید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر تمایل دارید تا به صورت کاملا تخصصی تعمیرات گوشی‌های شیائومی و دیگر برندها از جمله گوشی‌های مارک‌های سامسونگ و آیفون را یاد بگیرید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل است که در این مجموعه برگزار می‌شود، شرکت فرمایید. این دوره‌های آموزشی به شما مهارت‌ها و دانش لازم برای تعمیر گوشی‌های مختلف را آموزش خواهند داد.

علت روشن نشدن گوشی‌ شیائومی

اگر گوشی شیائومی شما روشن نمی‌شود، در ابتدا نیاز دارید به علت این مشکل پی ببرید تا بتوانید با موضوع بهتر آشنا شوید و عیب یابی را به درستی انجام دهید. با استفاده از راه‌حل‌های ارائه شده می‌توانید گوشی خود را روشن کرده و با اعمال تغییرات و تنظیمات مناسب از تکرار این مشکل جلوگیری کنید. در ادامه مهمترین دلایل روشن نشدن گوشی های شیائومی را بررسی خواهیم کرد.

روشن نشدن گوشی شیائومی

چرا گوشی شیائومی روشن نمی‌شود؟

وقتی گوشی شیائومی شما خاموش می‌شود و روشن نمی‌شود، ابتدا نیاز دارید علت این مشکل را متوجه شوید تا بتوانید به درستی آن را عیب‌یابی کنید. سپس با استفاده از راه‌حل‌های ارائه شده، گوشی خود را مجدداً روشن کنید و با اعمال تغییرات و تنظیمات مناسب، از تکرار این مشکل جلوگیری کنید.
یکی از مهم‌ترین دلایل خاموش شدن و روشن نشدن گوشی‌های شیائومی، خرابی باتری می‌باشد. باتری در موبایل‌ها قطعه‌ای مصرفی است و پس از مدت زمان مشخصی، عمر آن تمام می‌شود. علاوه بر این، استفاده نامناسب از گوشی موبایل و انجام اشتباهات می‌تواند باعث زودتر تمام شدن عمر باتری شود.
به عنوان مثال، اگر از گوشی شیائومی زمان شارژ استفاده کنید و یا از شارژرهای غیراصلی و درجه دو استفاده کنید، باتری بسیار زودتر خراب خواهد شد. در نتیجه بهتر است ابتدا گوشی را به شارژر اصلی متصل کنید، و اگر عملیات شارژ انجام شود، نشانه‌ای از خرابی باتری نیست و می‌توانید گوشی را روشن کنید. اما اگر فرآیند شارژ انجام نشود، باید به تعویض باتری موبایل خود فکر کنید.

روشن نشدن گوشی شیائومی

دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی

  1. خراب شدن سوکت شارژ: یکی از دلایل رایج روشن نشدن گوشی شیائومی، خرابی سوکت شارژ است. اگر سوکت شارژ معیوب شده باشد، امکان شارژ مجدد گوشی وجود نخواهد داشت و بنابراین گوشی خاموش می‌ماند. در صورت بروز این مشکل، بهتر است گوشی شیائومی خود را به مراکز مجاز تعمیرات موبایل و تکنسین‌های حرفه‌ای و مجرب بسپارید.
  2. مشکل خرابی صفحه نمایش: گاهی اوقات ممکن است علت روشن نشدن گوشی شیائومی مربوط به خرابی صفحه نمایش باشد. این امکان وجود دارد که گوشی روشن بشود اما بر روی ال‌سی‌دی چیزی نشان داده نمی‌شود و کاربران تصور می‌کنند موبایل روشن نمی‌شود و همچنان خاموش است. در این مواقع، دکمه پاور را برای چند لحظه نگه دارید؛ در صورت خراب بودن نمایشگر و روشن بودن گوشی، صدای ریستارت شدن آن را خواهید شنید. زمانی که از بروز عیب در ال‌سی‌دی گوشی خود مطمئن شدید، می‌توانید برای تعویض یا تعمیر آن به سراغ تعمیرکار ماهر بروید.
  3. مشکل شارژر و کابل شارژ: ممکن است باتری و سوکت شارژ گوشی سالم باشند، اما باز هم گوشی روشن نشود. در این صورت باید وضعیت شارژر و کابل آن را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که مشکل از قطعات شارژ کننده باشد و از خود دستگاه نباشد. برای برطرف کردن این مسئله، شارژر و کابل آن را بر روی یک گوشی دیگر تست کنید و اگر آن گوشی نیز شارژ نشد، پس می‌توان نتیجه گرفت که باید به سراغ تعویض شارژر و کابل بروید. پیشنهاد ما به شما این هست که حتما شارژر اورجینال بخرید.
  4. مشکل و ایراد نرم‌افزاری: اگر به دنبال علت روشن نشدن گوشی شیائومی هستید، باید بدانید که طبق گفته بسیاری از کاربران و تعمیرکاران موبایل‌های این برند، مشکلات نرم‌افزاری جزو اصلی‌ترین دلایل هستند. بروز باگ‌های متعدد می‌تواند باعث فریز شدن یا هنگ کردن گوشی شود و اجازه روشن شدن مجدد را نمی‌دهد. این مشکلات غالبا در اثر عواملی مثل حجم بالای دیتا و نبود فضای خالی کافی، اپلیکیشن ها و نرم‌افزارهای مخرب، بازی‌ها و برنامه های سنگین، به‌روز نبودن سیستم عامل و… به وجود می‌آیند.
  5. آب خوردگی یا وارد شدن ضربه به گوشی: یک علت دیگر روشن نشدن گوشی شیائومی، خرابی قطعات مختلف آن است. ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه، مانند افتادن گوشی از دست بر روی سطح سفت یا آب‌خوردگی و ورود رطوبت به بخش‌های داخلی بعضی از قطعات موبایل دچار آسیب شوند. در نتیجه، عملکرد گوشی تحت تأثیر قرار گرفته و باعث خاموش شدن و روشن نشدن آن می‌گردد. زمانی که با این مشکل مواجه شدید بهتر است هرچه سریع تر اقدام به تعمیر گوشی آب خورده نمایید.
  6. حلقه بوت: از دیگر مواردی که به عنوان دلیل روشن نشدن گوشی شیائومی می‌توان نام برد، حلقه بوت می‌باشد. حلقه بوت به حالتی گفته می‌شود که طی آن گوشی روشن می‌شود اما بر روی صفحه نمایش فقط لوگوی گوشی نمایش داده می‌شود. به عبارتی موبایل به طور کامل روشن نمی‌شود و در مرحله بوت کردن و آغاز به کار، گیر می‌کند. این مشکل می‌تواند به خاطر پر بودن حافظه داخلی، مشکلات حافظه پنهان یا همان کش، آپدیت نبودن سیستم عامل، ویروسی شدن گوشی و… بروز کند.
  7. خراب شدن و مشکل دکمه پاور: خراب شدن دکمه پاور یکی دیگر از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی محسوب می‌شود. این دکمه ممکن است بر اثر ورود گرد و غبار، ضربه، فشار، آب‌خوردگی و… دچار مشکل شده باشد و نتواند به درستی عمل کند. اگر این موضوع علت روشن نشدن گوشی شیائومی شما باشد، باید برای برطرف کردن آن به تعمیرگاه مجاز و معتبر تلفن‌های همراه هوشمند مراجعه کنید.
  8. سوختگی قطعات و قسمت های داخلی گوشی: اگر قطعات داخلی موبایل به ویژه قطعات اصلی مانند مادربرد، سی‌پی‌یو و هارد دچار مشکل شوند یا بر اثر عوامل مختلفی بسوزند، گوشی شیائومی دیگر روشن نمی‌شود. در این صورت برای روشن کردن مجدد تلفن همراه باید این قطعات تعمیر یا تعویض گردند.

جمع بندی

در این مقاله به اصلی‌ترین دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی اشاره کردیم. اگر پس از خواندن این مقاله همچنان سوال یا ابهامی در مورد این موضوع برای شما باقی مانده است، پیشنهاد می‌کنیم سوالات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و یا برای دریافت مشاوره رایگان، درخواست تعمیر گوشی شیائومی خود را ثبت کنید. شرکت سایس علاوه بر تعمیر گوشی‌های شیائومی، قادر به تعمیر گوشی‌های هواوی، سامسونگ،آیفون و دیگر برندها می‌باشد.

سوالات متداول

دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی چیست؟

خراب شدن سوکت شارژ،خرابی صفحه نمایش،مشکل کابل شارژ،آب خوردگی،ایراد نرم افزاری،سوختگی قطعات داخلی و …

اگر گوشی شیائومی روشن نشد چکار کنیم؟

ابتدا می‌توانید گوشی را ریستارت کنید. این حرکت ممکن است باعث آغاز مجدد عملکرد دستگاه از ابتدا شود و مشکل روشن نشدن حل شود. اما اگر این اقدام نتیجه‌ای نداشت و گوشی همچنان روشن نمی‌شود، می‌توانید از گزینه ریست فکتوری استفاده کنید یا به مراکز و تعمیر موبایل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *