نمایش 1–12 از 21 نتیجه

ال سی دی آیفون ۱۳ پرو مکس روکاری

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
  • برای اطلاع از مدل ال سی دی روکاری، به صفحه ال سی دی مراجعه کنید.

ال سی دی آیفون ۱۳ پرو روکاری

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
اگر می‌خواهید بدانید ال سی دی روکاری چیست، به صفحه ال سی دی مراجعه کنید.

ال سی دی آیفون ۱۳ روکاری

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
برای اطلاع از مدل ال سی دی روکاری و انواع ال سی دی گوشی، وارد صفحه ال سی دی شوید.

ال سی دی آیفون ۱۲ پرو مکس روکاری

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
  • اگر می‌خواهید انواع مدل ال سی دی و مدل روکاری را بشناسید، وارد صفحه ال سی دی شوید.

ال سی دی آیفون ۱۲ پرو روکاری

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
برای اطلاع از ال سی دی روکاری وارد صفحه ال سی دی شوید.

ال سی دی آیفون ۱۲ روکاری

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
اگر می‌خواهید بدانید ال سی دی روکاری چیست، وارد صفحه ال سی دی شوید.

ال سی دی آیفون ۱۱ پرو مکس چنج گلس

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
برای اطلاع از مدل ال سی دی چنج گلس وارد صفحه ال سی دی شوید.

ال سی دی آیفون ۱۱ پرو چنج گلس

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
  • برای اطلاع از مدل ال سی دی چنج گلس وارد صفحه ال سی دی شوید.

ال سی دی آیفون ۱۱ چنج گلس

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
  • اگر می‌خواهید از مدل ال سی دی چنج گلس آگاه شوید، وارد صفحه ال سی دی شوید.

ال سی دی آیفون XS MAX چنج گلس

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
  • جهت اطلاع از مدل چنج گلس و انواع LCD وارد صفحه ال سی دی شوید.

ال سی دی آیفون XS

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
  • برای اطلاع از انواع مدل ال سی دی، به صفحه ال سی دی گوشی مراجعه نمایید.

ال سی دی آیفون XR چنج گلس

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
جهت آگاهی از انواع مدل ال سی دی به صفحه ال سی دی مراجعه نمائید.

ال سی دی گوشی‌

در گوشی‌های هوشمند، دو نوع نمایشگر اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اولین آن‌ها ال سی دی (LCD) است. اختصار LCD به معنای Liquid Crystal Display می‌باشد. در این قسمت، اجزای مختلف صفحه نمایش ال سی دی و نحوه عملکرد کریستال‌ها توضیح داده خواهند شد.
پنل ال سی دی اصولاً از چهار لایه مختلف تشکیل شده است: لایه محافظ خارجی، لایه‌های پلاریزه‌کننده، لایه کریستال مایع و لایه بک‌لایت.

لایه محافظ خارجی

هدف اصلی از لایه محافظ خارجی، حفاظت از سایر اجزا در برابر آسیب است و معمولاً از پلاستیک شفاف یا شیشه ساخته می‌شود.

لایه کریستال مایع
قسمت مهم‌تر، لایه کریستال مایع است که نورهای رد شده و در نهایت تصویر نمایش داده‌شده را کنترل می‌کند. زمانی که جریان الکتریکی از لایه کریستالی عبور می‌کند، سلول‌های کریستال مایع به همراه فیلترهای قرمز، آبی و سبز مربوط به زیرپیکسل‌های نمایشگر، نور پس‌زمینه را با شدت‌های مختلف تنظیم می‌کنند.
کریستال‌ها نور پس‌زمینه را با خنثی‌کردن شدت رنگ‌های خاصی فیلتر می‌کنند و با ترکیب کریستال‌های همسایه با رنگ‌های مختلف، طیف گسترده‌ای از میلیون‌ها رنگ ایجاد می‌شود.

لایه‌های پلاریزه‌کننده
لایه‌های پلاریزه‌کننده به لایه کریستالی کمک می‌کنند تا نور مناسب را به چشمان شما رسانده یا در حالت خاموش، تابش نور را متوقف کنند.

لایه نور بک‌لایت
لایه نور بک‌لایت (پس‌زمینه) در اکثر مواقع از تکنولوژی نور پس‌زمینه LED بهره می‌برد، و گرچه انواع گوناگونی از نورهای پس‌زمینه LED وجود دارند، اکثراً از نور سفید استفاده می‌شود. در این مرحله، دیودهای الکتریکی نازک و پایدار (LED) در پشت لایه کریستال مایع قرار می‌گیرند تا نور مورد نیاز برای تنظیم کریستال‌ها فراهم شود. همچنین، تاچ LED با قابلیت بازتولید رنگ بهتر نیز وجود دارد، اما هزینه‌ بالاتری دارد و در گوشی‌های هوشمند به ندرت استفاده می‌شود.

نمایشگرهای ال سی دی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، به صورت معمول از ماتریس فعال بهره می‌برند که به نحوه کنترل پیکسل‌ها اشاره دارد، و بیشتر از تکنولوژی TFT استفاده می‌کنند. TFT مخفف Thin-Film Transistor به معنای ترانزیستور لایه نازک است، و این اجزا کمک می‌کنند تا بهبود رنگ‌ها، کنتراست و پاسخگویی دستگاه امکان‌پذیر باشد. دو نوع مختلف از TFT وجود دارد که می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها داشته باشید.

معرفی اجزای اصلی و مهم ال سی دی گوشی‌

تاچ و ال سی دی گوشی‌های موبایل از اجزای متعددی تشکیل شده‌اند. به اصطلاح رایج، اگر ال سی دی گوشی شما عمل نکند، احتمالاً تاچ و ال سی دی گوشی را باید تعویض کنید؛ اما از نظر فنی، تاچ و ال سی دی تنها اجزایی نیستند که قابل تعویض هستند. برای بهترین درک از این موضوع، آشنایی با اجزای تشکیل‌دهنده تاچ و ال سی دی گوشی موبایل ضروری است. به طور کلی، تاچ و ال سی دی گوشی‌ها شامل پنج اجزای اصلی هستند: ۱- گلس روی لایه ال سی دی ۲- تاچ یا دیجیتایزر ۳- ال سی دی ۴- لایه نور پس‌زمینه ۵- فریم ال سی دی

انواع ال سی دی موبایل

۱. ال سی دی روکاری (secondhand):
این نوع ال سی دی برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها بهترین گزینه ممکن می‌باشد. ال سی دی روکاری به این معناست که از خود گوشی موبایل یا تبلت خارج شده و کاملاً قابل اطمینان است. این نوع ال سی دی دارای فلت و السیدی اصلی است که تعویض نشده و به صورت کامل اصلی باقی می‌ماند.

۲. ال سی دی شرکتی:
ال سی دی شرکتی یا اصلی، مدل دیگری از ال سی دی‌ها است. این نوع ال سی دی توسط شرکت سازنده تولید و تهیه شده است و کیفیتی مشابه ال سی دی اصلی گوشی موبایل یا تبلت دارد. تفاوت اصلی با روکاری در این است که ال سی دی روکاری از گوشی باز شده است، در حالی که ال سی دی شرکتی جداگانه تولید شده است.

۳. ال سی دی چنج گلس یا Glass Change:
این نوع ال سی دی نیز در واقع اصلی است و به عنوان ال سی دی اصلی شناخته می‌شود. گلس این نوع ال سی دی یکبار تعویض شده است، اما ال سی دی و فلت‌های آن کاملاً اصلی می‌مانند. تعویض گلس به دلایل مختلفی انجام می‌شود، اما کیفیت تصویر و تاچ آن با ال سی دی شرکتی تفاوتی ندارد و همچنین از نوع‌های TFT نیز می‌باشد.

۴. ال سی دی آی سی (IC):
این نوع ال سی دی دارای کیفیت پایین‌تری است و به نوعی می‌توان آن را ال سی دی کپی دانست. قیمت ال سی دی IC تقریباً نصف قیمت ال سی دی شرکتی است. این نوع ال سی دی اغلب از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و ممکن است کمی از کیفیت ال سی دی‌های اصلی کاسته شود.

۵. ال سی دی تی اف تی (TFT):
این نوع ال سی دی بیشتر در مدل‌های سامسونگ مشاهده می‌شود. تفاوت اصلی این نوع با دیگر نوع‌ها در این است که TFT از تکنولوژی لایه نازک ترانزیستور (Thin-Film Transistor) استفاده می‌کند. این نوع از ال سی دی ممکن است کیفیت پایین‌تری نسبت به ال سی دی‌های شرکتی و گلس تعویض داشته باشد، و در بازار ممکن است به عنوان ال سی دی کپی نیز فروخته شود.

۶. ال سی دی OLED2:
این نوع از ال سی دی‌های سامسونگ کیفیت تصویر و تاچ بالاتری نسبت به تی اف تی دارد و به تازگی وارد بازار شده است. ال سی دی OLED2 از انواع دیگر باریک‌تر است و کیفیت برتری را ارائه می‌دهد.

قیمت‌ تاچ ال سی دی گوشی‌ موبایل

زمانی که تاچ ال سی دی گوشی شکسته یا آسیب دیده باشد، تجربه استفاده از گوشی دچار مشکل خواهد شد یا حتی ممکن است کار با گوشی به شدت دشوار شود. بنابراین، استفاده از پوشش محافظ صفحه نمایش بر روی صفحه نمایش LCD گوشی توصیه می‌شود تا در صورت آسیب دیدن تاچ ال سی دی گوشی، از آسیب به آن جلوگیری شود. همچنین می‌توانید برای محافظت از صفحه نمایش گوشی خود، مقاله محافظت از صفحه نمایش گوشی را بخوانید.

وقتی گوشی شما به هر دلیلی آسیب می‌بیند و تاچ ال سی دی آسیب می‌بیند یا خراب می‌شود، باید در نظر داشته باشید که به تعمیر یا تعویض آن نیاز خواهید داشت. در بازار، انواع مکان‌های تعمیرات موبایل وجود دارند که تخصص خاص خود را در این زمینه دارند و می‌توانند شما را در تعویض تاچ ال سی دی گوشی راهنمایی کنند.

اما نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، قیمت صفحه نمایش گوشی است. با توجه به افزایش قیمت گوشی‌ها، افزایش قیمت تاچ ال سی دی گوشی‌ها و سایر قطعات موبایل اتفاق طبیعی است. همچنین، قیمت تاچ ال سی دی گوشی بسته به ندرت و نوع گوشی تغییر می‌کند. گوشی‌های کمیاب، جدیدتر و گران‌تر، همچنین قیمت تاچ ال سی دی آنها را افزایش می‌دهند. بهترین راهکار، تعمیر تاچ ال سی دی گوشی را به افرادی با تجربه و مهارت بسپارید که توانایی تعویض آن با کیفیت و سرعت را دارند.

برای تعمیر و تعویض LCD موبایل، می‌توانید وارد صفحه تعویض ال سی دی گوشی شوید و درخواست خود را ثبت کنید تا در راستای تعویض آن همکاران و تکنسین های سایس شما را راهنمایی کنند.

خرید ال سی دی گوشی‌

در مورد خرید تاچ ال سی دی گوشی، باید به خصوصیات گوشی توجه داشت. هر چند که هزینه تاچ ال سی دی گوشی‌ها بر اساس مدل و نوع آنها متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت تاچ گوشی‌های سامسونگ به دلیل شیوع بیشتر در بازار، نسبتاً مناسب است. این مسئله به ویژه برای گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت سامسونگ مشاهده می‌شود. با این وجود، قیمت تاچ ال سی دی گوشی‌های برندهای مختلف با جستجویی دقیق قابل مشاهده است.

در این صفحه انواع ال سی دی گوشی موبایل قرار داده شده است و می‌توانید هرکدام را که نیاز دارید خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با شماره 02137467 تماس حاصل نمائید تا مشاوران سایس شما را راهنمایی کنند.