بلاگ

علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ + راه حل✔️

علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ + راه حل

اگر تنظیمات پیامک‌های کوتاه (SMS) در دستگاه موبایل سامسونگ شما با مشکل مواجه شده و با ارسال و دریافت پیام‌ها مشکل دارید، یا نیاز به ارسال پیام‌های متنی کوتاه با طول بیشتر دارید و نمی‌دانید چگونه این تنظیمات را تغییر دهید، در این مقاله به برطرف‌کردن مشکلات تنظیمات پیامک‌های کوتاه سامسونگ و علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ خواهیم پرداخت.

علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ

بعضی اوقات مشکلاتی که در دستگاه شما رخ می‌دهد، باعث بروز مشکلاتی در ارسال و دریافت پیامک‌های کوتاه می‌شوند. این نوع مشکلات معمولا به دلیل مشکلات نرم‌افزاری رخ می‌دهند. اغلب، تنظیمات پیامک‌های کوتاه در دستگاه سامسونگ شما ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد که ممکن است باعث بروز مشکلات گردد. به عنوان مثال، پیامک‌هایی که ارسال می‌کنید، باید در محدوده خاصی از تعداد کاراکترها باشند.

در مواقعی ممکن است برای ارسال پیام‌ها، شما نیاز به نوشتن پیام در چندین صفحه داشته باشید. در این صورت، شما باید پیام را به صورت MMS ارسال کنید یا آن را به چند بخش تقسیم کنید. اگر نمی‌خواهید با این مشکل روبرو شوید، دو راه حل وجود دارد: تغییر تنظیمات پیامک (SMS) در گوشی سامسونگ خود یا استفاده از برنامه‌های معتبری که به شما در ارسال پیام‌های طولانی کمک می‌کنند.

علاوه بر این، گاهی اوقات ممکن است در گوشی سامسونگ مشکلاتی به وجود آید که باعث ارسال یا دریافت پیام‌های کوتاه (SMS) نشود. این مشکلات ممکن است به علت چندین عامل مختلف ایجاد شوند، که شامل گوشی، اپلیکیشن پیام‌رسان، و سیم‌کارت می‌شوند. بنابراین، علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ شما ممکن است متفاوت باشد و ربطی به قیمت یا مدل گوشی ندارد. در اینجا به برخی از اقدامات ممکن برای رفع این مشکلات می‌پردازیم:

  • چک کردن شماره‌های بلاک شده: گاهی اوقات افرادی را به لیست سیاه پیام‌رسان اضافه کرده‌اید و این ممکن است باعث عدم دریافت پیام‌های آن‌ها شود. حتماً لیست شماره‌های بلاک شده را چک کنید.
  • چک کردن آنتن سیم‌کارت: ممکن است ضعف آنتن سیم‌کارت باعث مشکل دریافت پیام‌ها شود. مطمئن شوید که آنتن سیم‌کارت به درستی کار می‌کند.
  • بررسی حالت هواپیما: اطمینان حاصل کنید که حالت هواپیما در گوشی غیرفعال باشد، زیرا این حالت تمام ارتباطات بی‌سیم را قطع می‌کند.
  • خاموش و روشن کردن گوشی: گاهی اوقات خاموش و روشن کردن مجدد گوشی مشکلات را برطرف می‌کند.
  • چک کردن حافظه گوشی: اگر حافظه گوشی شما پر است، ممکن است نتوانید پیام‌ها را دریافت کنید. حافظه گوشی را چک کنید و اگر پر است، فضای لازم را آزاد کنید.
  • چک کردن پیام‌های اسپم: گاهی اوقات پیام‌های مهم به عنوان پیام‌های اسپم تشخیص داده می‌شوند. لیست پیام‌های اسپم را چک کنید.

اگر هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها مشکل شما را حل نکرد، نیاز به نصب نرم افزار دارید.

پیدا کردن راه‌حل برای مسئله ارسال پیام ناموفق در دستگاه سامسونگ به این موارد برمی‌گردد که یا پیام‌های طولانی ارسال نمی‌شوند یا اصلاً امکان ارسال هیچ پیامی وجود ندارد. در ابتدا به حل مشکل ارسال پیام‌های طولانی در دستگاه سامسونگ می‌پردازیم و سپس به ارائه راه‌حل‌های کلی برای رفع مشکل عدم ارسال پیام SMS خواهیم پرداخت.

علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ

مشکل ارسال پیامک طولانی در سامسونگ

اگر می‌خواهید پیامی با طول زیادی را در گوشی سامسونگ ارسال کنید و مشکل ارسال اس ام اس طولانی در گوشی سامسونگ دارید، ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوید. در چنین شرایطی، می‌توانید پیام‌ها را به صورت MMS ارسال کنید یا آنها را به چند پیام مختلف تقسیم کنید. با این حال، هنوز راه‌حل‌هایی وجود دارد که با تغییر تنظیمات گوشی سامسونگ، می‌توانید پیام‌های طولانی ارسال کنید. برخی از کاربران سامسونگ می‌توانند این مشکل را از طریق تنظیمات اصلاح کنند، در حالی که سایر آنها ممکن است نیاز به استفاده از برنامه‌های جانبی داشته باشند. همچنین، اگر می‌خواهید پیام خود را به شکل MMS ارسال کنید، می‌توانید دکمه ارسال را فشار داده و نگه دارید تا پیام به فرمت MMS تبدیل شود.

راه حل‌های ارسال پیام طولانی در گوشی سامسونگ

استفاده از تنظیمات اس‌ام‌اس گوشی سامسونگ

برای حل مشکل ارسال پیام‌های طولانی در گوشی سامسونگ، می‌توانید از تنظیمات پیام‌رسان خود استفاده کنید. این تنظیمات به شرح زیر است:

  1. وارد تنظیمات پیام‌رسان گوشی شوید.
  2. در بخش “Creation Mode”، گزینه “Restricted” را انتخاب کنید.
  3. سپس به منوی برنامه‌ها بروید.
  4. وارد تنظیمات شوید.
  5. در بخش “Input Mode”، گزینه “GSM Alphabet” را انتخاب کنید.

با انجام این تنظیمات، می‌توانید از کاراکترهای بیشتری در پیام‌های خود استفاده کنید. اگر هنوز محدودیت وجود دارد، می‌توانید به جستجوی یک پیام‌رسان دیگر بپردازید.

استفاده از برنامه‌های ارسال پیام طولانی در گوشی سامسونگ

برای ارسال پیام‌های طولانی در گوشی سامسونگ، می‌توانید از برنامه‌های معتبری مانند Handcent SMS استفاده کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد پیام‌های طولانی را به راحتی ارسال کرده و از تبدیل آنها به MMS جلوگیری کنید. همچنین، اگر ساعت هوشمند دارید، از ساعت‌های گلکسی و Wear OS پشتیبانی می‌کند. اگر از گوشی گلکسی قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، Go SMS Pro نیز یک گزینه مناسب است.

راه های دیگر رفع مشکل ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ

حالا که علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ را متوجه شده اید و اگر راه های قبلی مناسب نبودند، از این راه ها استفاده کنید.

  • چک کردن اپراتور: اگر همراهان شما هم با مشکل مشابه روبه‌رو هستند، صبر کنید تا مشکل از سمت اپراتور حل شود. در غیر اینصورت، آنتن و سیم‌کارت خود را بررسی کنید و اگر سیم‌کارت دیگری دارید، آن را هم چک کنید. همچنین، تنظیمات اینترنت اپراتور یا اپراتور موبایل خود را نیز بررسی کنید.
  • وارد کردن مجدد سیم‌کارت: سیم‌کارت خود را دوباره وارد گوشی کنید و سپس گوشی را ری‌استارت کنید.
  • بررسی اپلیکیشن پیام‌رسان: اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن پیام‌رسان شما به درستی کار می‌کند و اعلان‌ها فعال باشند.
  • غیرفعال کردن برنامه‌های شخص ثالث: برنامه‌های شخص ثالث را در حالت Safe Mode غیرفعال کنید تا مشکل از طریق آنها نیامده باشد.
  • پاک کردن داده و کش: پاک کردن دیتا و کش برنامه‌ها ممکن است مشکل را برطرف کند.
  • به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم: اگر نسخه جدیدی از سیستم‌عامل دستگاهتان وجود دارد، آن را به‌روزرسانی کنید.
  • استفاده از برنامه‌های جانبی: اگر هنوز هم مشکل پیام‌های ارسال نشده در گوشی سامسونگ خود را حل نکرده‌اید، می‌توانید یک برنامه پیام‌رسان جانبی معتبر را دانلود کنید.

جمع بندی

در این مطلب علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ را مطرح و بررسی کردیم. مشکلات مربوط به تنظیمات اس‌ام‌اس در گوشی سامسونگ اغلب با اقدامات ساده قابل حل هستند. این اقدامات شامل پاکسازی حافظه، ری‌استارت کردن گوشی، پاکسازی کش و داده‌های برنامه، و… می‌شوند.

از طریق انجام این مراحل می‌توانید به راحتی مشکلات مربوط به اس‌ام‌اس را رفع کنید. در صورتی که این اقدامات نتیجه ندهد، می‌توانید به نصب برنامه‌های جانبی یا حتی ریست فکتوری کردن گوشی فکر کنید. امیدواریم که با انجام مراحل اولیه، به حل مشکل ارسال نشدن اس‌ ام‌ اس در گوشی سامسونگ برسید. همچنین، اگر سوالی دارید یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم اگر آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. درصورتی که مشکل شما رفع نشد می‌توانید وارد صفحه تعمیرات موبایل سامسونگ شوید و درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

1 نظر در “علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ + راه حل✔️

  1. Haghani گفت:

    سلام پیامک طولانی نمی تونم ارسال کنم .مدل گوشی a24سامسونگ اگه امکان داره تنظیمات و بقیه راها رو به فارسی راهنمایی کنید .سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *