بلاگ, راهنمای خرید

محافظت از صفحه نمایش گوشی | بررسی انواع گلس محافظ

محافظت از صفحه نمایش گوشی

محافظت از صفحه نمایش گوشی با گلس محافظ

همواره برای محافظت از صفحه نمایش گوشی‌تان، از انواع گلس‌های مختلف استفاده کرده‌اید اما ممکن است تجربه کرده باشید که آن گلس از کیفیت پایینی برخوردار بوده و به سرعت خط و خش پیدا کرده یا حتی شکسته شده و به گوشیتان آسیب رسانده است. در بازار می‌توانید گلس‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوت را پیدا کنید که از برندهای گوناگون بوده و هر کدام کارایی خاصی دارند. در این مقاله از سایت سایس ما تصمیم گرفتیم انواع گلس‌ها برای محافظت از صفحه نمایش را به شما معرفی کنیم و بهترین گلس‌های موجود در بازار ایران را برایتان معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب، با ما همراه باشید.

چرا باید از گلس محافظ استفاده کنیم؟

حتماً برای شما هم این سوال وجود دارد که چرا باید از گلس استفاده کنیم. به خوبی می‌دانید که گاهی اوقات با کوچکترین ضربه‌ای گوشی‌ها آسیب می‌بینند و هزینه تعمیر صفحه نمایش یا تاچ آن‌ها به اندازه‌ی یک گوشی کامل یا حتی بیشتر از آن است. هزینه‌های بالا انگیزه‌ای برای افراد زیادی شده تا به فکر محافظت از صفحه نمایش گوشی‌های خود باشند. بدون شک استفاده از گلس محافظ، تقریباً تنها راه مطمئن برای محافظت از صفحه نمایش گوشی‌تان است.

محافظت از صفحه نمایش گوشی

ویژگی های گلس خوب چیست؟

اگر به دنبال یک گلس خوب و کارآمد هستید باید ویژگی‌های خاصی را در نظر بگیرید. گلسی که واقعاً خوب است باید این موارد را دارا باشد:

  1. شفافیت: یک گلس خوب باید بسیار شفاف و یکدست باشد، به طوری که صفحه نمایش گوشی شما را درخشان نگه دارد و کیفیت تصویر را به حداکثر برساند.
  2. سختی ۹H: این ویژگی به این معنی است که گلس بسیار سخت و مقاوم است. وقتی شما با یک مداد یا جسم تیز روی سطح گلس با سختی ۹H فشار می‌آورید، هیچ خط یا خشی در روی آن ایجاد نمی‌شود و گلس هیچ گونه آسیبی نمی‌بیند.
  3. روکش نانوی ضد چربی: این ویژگی به شما کمک می‌کند تا اثر انگشت‌ها روی سطح گلس گوشی حاکم نشود. روکش نانویی که بر روی گلس قرار می‌گیرد، جلوی چربی، گرد و غبار و اثر انگشت را می‌گیرد و به شما تجربه‌ای خوب و پاک را ارائه می‌دهد.
  4. لایه حریم خصوصی: اگر برای شما حریم خصوصی مهم است، گلسی با لایه حریم خصوصی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این لایه باعث می‌شود که فقط از زاویه‌های خاصی بتوانید به محتوای صفحه نمایش نگاه کنید و از زوایای دیگر دیده نشوید. این ویژگی برای حفظ حریم خصوصی شما در مواقع عمومی و در دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی شما بسیار مفید است.

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانید گلسی را که بهترین گزینه برای محافظت از صفحه نمایش گوشی شماست انتخاب کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که از منابع قابل اعتماد و از برندهای معتبر خرید کنید تا از کیفیت و عملکرد گلس اطمینان حاصل کنید.

محافظت از صفحه نمایش گوشی

انواع گلس و محافظ صفحه نمایش گوشی

اگر به دنبال حفاظت از صفحه نمایش گوشی خود هستید، انواع مختلفی از گلس محافظ در بازار وجود دارد که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. هر کدام از این گلس‌ها ویژگی‌ها و استفاده‌های خاصی دارند. به معرفی برخی از این انواع گلس محافظ صفحه نمایش می‌پردازیم:

  1. محافظ صفحه نمایش مات: این نوع گلس محافظ، باعث کاهش درخشندگی صفحه نمایش می‌شود و از درخشش نور آفتاب و نور محیط کاسته می‌کند. همچنین، از جذب اثر انگشت و انعکاس نور در صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.
  2. محافظ صفحه نمایش براق: این نوع گلس، صفحه نمایش را درخشان و زیبا نگه می‌دارد. باعث افزایش روشنایی و زیبایی تصاویر می‌شود و به صفحه نمایش حس لمسی بهتری می‌دهد.
  3. محافظ صفحه نمایش پرایوسی: این گلس محافظ دارای لایه‌های حریم خصوصی است که باعث می‌شود زاویه دید محدود شده و فقط از زاویه مستقیم قابل مشاهده باشد. این ویژگی حفظ حریم خصوصی و امنیت شما را در استفاده از گوشی تضمین می‌کند.
  4. محافظ صفحه نمایش TPU: این نوع گلس از مواد پلاستیکی TPU ساخته شده است که انعطاف پذیری بالایی دارد. این گلس محافظ در برابر ضربه و خط و خش مقاوم بوده و صفحه نمایش را در برابر آسیب‌های روزمره حفظ می‌کند.
  5. محافظ صفحه نمایش PET: این نوع گلس از پلاستیک PET ساخته شده است. علاوه بر حفاظت از صفحه نمایش در برابر خط و خش، از درخشندگی و شفافیت بالایی برخوردار است و اثر انگشت روی صفحه نمایش را کاهش می‌دهد.
  6. محافظ صفحه نمایش UV: این نوع گلس محافظ با استفاده از فناوری UV، صفحه نمایش را از اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. این اشعه‌ها می‌توانند بر روی صفحه نمایش خط و خش ایجاد کنند و با استفاده از این گلس محافظ، این مشکل را به حداقل می‌رسانید.
  7. محافظ صفحه نمایش نانو Nano Liquid: این نوع گلس محافظ به صورت مایع و رقیق اعمال می‌شود و پس از خشک شدن، لایه‌ای محافظ بر روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند. این لایه محافظ، صفحه نمایش را در برابر خط و خش و لکه‌ها محافظت می‌کند.
  8. محافظ صفحه نمایش ۳D, 2D: این گلس‌های محافظ دارای منحنی‌های سه بعدی یا دو بعدی هستند و صفحه نمایش را به طور کامل پوشش می‌دهند. با استفاده از این نوع گلس، می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را به‌طور کامل محافظت کنید.
  9. گلس ۵D همانند گلس ۳D، یک جذابیت ویژه به صفحه نمایش گوشی شما اضافه می‌کند، اما با این تفاوت که خمیدگی در گلس ۵D در لبه‌های بالایی آن قرار دارد. این به این معنی است که برخی از گوشی‌ها مانند Redmi Note 7 دارای یک خمیدگی در بالای صفحه هستند که نیاز به گلس با این ویژگی‌ها دارند.

هر کدام از این انواع گلس محافظ ها، ویژگی‌ها و مزایای خاصی دارند که بسته به نیاز و ترجیح شما، می‌توانید بهترین گزینه را برای گوشی خود انتخاب کنید.

برند Buff ، برند محبوب و شناخته شده گلس های محافظ

شرکت Buff یکی از برندهای برجسته در زمینه گلس محافظ صفحه نمایش است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند. محصولات این برند با استفاده از جنس‌های متنوع، بهترین گزینه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های برجسته گلس‌های Buff، قابلیت ضد ضربه بودن است و بدین معناست که در مقابل ضربات قوی و ضربه‌های ناگهانی، صفحه نمایش شما به طور کامل محافظت می‌شود. بدون شک، این ویژگی در جلوگیری از سوختگی پیکسل‌ها یا آسیب به تاچ گوشی بسیار اهمیت دارد. همچنین یکی از ویژگی‌های دیگر گلس‌های Buff، طولانی بودن گارانتی آنها است. با داشتن گلس Buff بر روی گوشی خود، در صورتی که هرگونه آسیبی به صفحه نمایش وارد شود، شرکت Buff بخشی از هزینه تعمیر را بر عهده می‌گیرد. این امر نشان از اعتماد شرکت به کیفیت و عملکرد محصولات خود دارد.

گلس های محافظ با هدف محافظت از صفحه نمایش گوشی طراحی می‌شوند و به همین منظور باید از صفحه نمایش موبایل در برابر ضربه مراقبت کنند و قابلیت ضربه گیری داشته باشند، اما متاسفانه بسیاری از گلس ها ضربه که به آنها وارد می‌شود، این شوک و ضربه همزمان به صفحه نمایش گوشی هم وارد می‌شود و باعث پیکسل سوختگی می‌شوند. اما شرکت بوف طبق شعاری هم که دارند، آن شوکی که به اسکرین وارد می‌شود را با گلس های خود می‌گیرند و نقش ضربه گیری بسیار فوق العاده ای دارند.

نصب گلس بوف هم بسیار ساده و بدون هیچ نقطه‌ای از حباب یا هوا بین گلس و صفحه نمایش گوشی انجام می‌شود. این امر به واسطه استفاده از دستگاهی خاص انجام می‌شود. با استفاده از یک دستگاه حرفه‌ای، گلس با دقت بالا و به صورت کامل روی صفحه نمایش نصب می‌شود، بدون ایجاد هرگونه نقص یا حبابی که ممکن است تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی گلس‌های Buff با ترکیبی از قابلیت‌های عالی، کیفیت بالا و سادگی نصب، انتخابی برتر برای حفاظت از صفحه نمایش گوشی شما می‌باشند. با استفاده از گلس Buff، می‌توانید به آرامش بیشتری در استفاده از گوشی خود دست یابید و از تماشای محتواها با کیفیت بیشتری لذت ببرید. برای مشاهده اطلاعات دقیق و قیمت این گلس های محافظ می‌توانید به صفحه “محافظ صفحه نمایش” مراجعه کنید.

محافظت از صفحه نمایش گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *