آموزش رایگان تعمیرات موبایل, بلاگ

آموزش باز و بسته کردن انواع گوشی در ۵ مرحله ساده!

آموزش باز و بسته کردن انواع گوشی

باز و بسته کردن گوشی های هوشمند قلق های خاص خود را دارد، زیرا گوشی های امروزی مانند گذشته به سادگی باز نمی‌شوند و به صورت پلمپ هستند، به همین دلیل باید با ابزار های خاصی اقدام به باز و بسته کردن آنها نمایید. در این مقاله سعی داریم تا به ساده ترین روش باز و بسته کردن انواع گوشی موبایل را به شما آموزش دهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آموزش باز و بسته کردن انواع گوشی موبایل

گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های بسیار حساسی هستند، بنابراین هرگونه خطا و اشتباهی در فرآیند باز و بسته کردن ممکن است منجر به صدمه دیدن قطعات یا حتی شکستن قاب گوشی شود! انجام این کار نیازمند اصول و نکات خاصی است؛ آشنایی با این اصول به شما کمک می‌کند تا به راحتی انواع گوشی‌های مختلف را باز و بسته کنید. در ادامه با استفاده از این آموزش یاد خواهید گرفت که از کدام قسمت گوشی باید شروع کنید تا بتوانید به‌صورت صحیح باتری یا ال سی دی را جدا کرده و مجدداً نصب کنید تا مشکلی به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض باتری گوشی های پلمپ

برای باز و بسته کردن گوشی به چه ابزاری نیاز داریم؟

لیست ابزارهای ضروری برای باز کردن قاب گوشی به منظور تعمیر و سرویس دهی:

  1. پیچ گوشتی
  2. پیک قاب باز کن
  3. ساکشن کاپ (تاچ کش)
  4. هیتر
  5. پنس
  6. اسپاتول

این ابزارها با کاربردهای خاص خود، به شما کمک می‌کنند تا قاب گوشی را به‌طور دقیق و بدون صدمات باز کنید. هر کدام از این ابزارها نقش مهمی در فرایند باز کردن قاب گوشی دارند و بسته به نوع و مدل گوشی، ممکن است نیاز به استفاده از یک یا چند ابزار داشته باشید.

آموزش باز و بسته کردن انواع گوشی

برای باز و بسته کردن صحیح گوشی موبایل، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول

با استفاده از یک پیچگوشتی مناسب، پیچ‌های قاب گوشی را باز کرده و قاب گوشی را باز نمایید.

مرحله دوم

به آرامی شیلدهای گوشی را باز کنید. این شیلدها مسئول نگه‌داشتن و عایق‌بندی اجزای مختلف دستگاه هستند.

مرحله سوم

با دقت برد گوشی را باز کنید. برخی از گوشی ها دارای دو برد هستند: مادربرد و برد UIF. با توجه به حساسیت و ظرافت قطعات الکترونیکی روی مادربرد، این مرحله بسیار حساس است و نیاز به مهارت و دقت بالا دارد.

بنر محصولات

مرحله چهارم

با دقت اتصالات مربوط به برد را قطع کنید. این اتصالات شامل اتصال باتری، اتصال سیم کارت، اتصال شارژ و کانکتور ال سی دی می‌باشند.

مرحله پنجم

و در آخر ال سی دی گوشی را باز کنید. ال سی دی یکی از قطعات اصلی و گران قیمت گوشی است، بنابراین حتماً باید آن را با احتیاط کامل و بدون وارد شدن صدمه باز کنید.

بیشتر بخوانید: زمانی که ال سی دی گوشی شکسته باید چکار کنیم؟

اهمیت باز و بسته کردن اصولی موبایل برای حفظ عمر و کارایی دستگاه شما!

در حال حاضر، تلفن‌های هوشمند با ترکیب قطعات الکترونیکی بسیار کوچک و ظریف تشکیل شده‌اند که آنها را بسیار حساس و آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین، قیمت گوشی‌های موبایل به دلیل افزایش نرخ ارز بسیار بالا رفته است. این موارد اهمیت بیشتری به باز و بسته کردن صحیح و اصولی تلفن همراه می‌دهد. اگر در هنگام باز کردن درب پشتی گوشی به اندازه کافی دقت نکنید یا ندانید که چگونه به ترتیب استاندارد و صحیح قطعات سخت افزاری را خارج کنید، احتمال وارد کردن خسارت‌های بیشتری به دستگاه وجود دارد که در برخی موارد قابل تعمیر نیستند و می‌توانند منجر به عدم امکان استفاده از گوشی شوند!

روش صحیح باز و بسته کردن گوشی را چگونه آموزش ببینیم؟

روش‌های باز و بسته کردن گوشی برای مدل‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، روش باز کردن قاب گوشی آیفون ممکن است با گوشی‌های سامسونگ متفاوت باشد. با این حال، برای باز و بسته کردن گوشی یک سری اصول و روش‌های مشابه وجود دارد که برای تمام برندهای موبایل یکسان استفاده می‌شود. بنابراین، برای کسب مهارت در باز و بسته کردن انواع گوشی‌ها، کافی است روش باز و بسته کردن یک گوشی را به طور کامل و صحیح یاد بگیرید، سپس با استفاده از خلاقیت خود، تفاوت‌های جزئی بین انواع گوشی‌ها را تشخیص داده و براساس آن، گوشی‌های مختلف را باز و بسته کنید.

اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای تعمیر انواع گوشی‌های موبایل را یاد بگیرید و خودتان انواع گوشی موبایل را باز و بسته کنید، توصیه می‌شود در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید و تمام مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه‌ای موبایل را به دست آورید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا آمادگی لازم را برای ورود به این حوزه پردرآمد کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *