بلاگ

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر آپدیت ۱۴۰۳

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

یکی از اولین پرسش‌هایی که افراد پس از شکستن صفحه گوشی خود مطرح می‌کنند این است که آیا انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر وجود دارد یا خیر؟ در این مطلب، بهترین راه‌ها برای انجام این کار به طور جامع مورد بررسی قرار می‌گیرند. افتادن تصادفی گوشی و شکستن صفحه نمایش در میان کاربران گوشی‌های هوشمند بسیار رایج است. با این حال، گوشی شما ممکن است دارای تعداد زیادی فایل مهم باشد. بنابراین، اطلاع از اینکه چگونه می‌توان اطلاعات گوشی شکسته را به گوشی جدید منتقل کرد، امری بسیار حیاتی است.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

دسترسی به اطلاعات و بازیابی اطلاعات از گوشی با صفحه نمایش شکسته یا خراب همواره یک وظیفه چالش‌برانگیز است. خرابی نمایشگر ممکن است باعث از دست رفتن قابلیت عملکرد لمسی برخی از قسمت‌های صفحه گوشی شود یا مشکلات دیگری ایجاد کند.

به این سوال که آیا در صورت سوختن ال سی دی گوشی، اطلاعات نیز از بین می‌روند یا خیر؟ باید گفت که آسیب به نمایشگر و شکستن ال سی دی گوشی هیچ تأثیری بر حذف اطلاعات دستگاه ندارد، اما تنها باعث مشکل در دسترسی به آن می‌شود. خوشبختانه، شما می‌توانید با آغاز فرآیند انتقال اطلاعات از گوشی با ال سی دی شکسته به گوشی دیگر یا کامپیوتر، این مشکل را حل کنید. برخی از روش‌های محبوب در این زمینه عبارتند از:

  • فعال‌سازی USB Debugging
  • استفاده از برنامه کنترل از راه دور
  • استخراج فایل‌ها از کارت حافظه SD
  • استفاده از ابزار بازیابی
  • پشتیبان‌گیری از طریق Cloud
  • استفاده از OTG

در ادامه، به طور جامع توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید اطلاعات را از گوشی با ال سی دی شکسته بازیابی کنید تا این چالش برای همیشه حل شود.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

فعال‌سازی USB Debugging در گوشی با صفحه نمایش شکسته برای دسترسی به اطلاعات

یکی از راه‌های مؤثر برای انتقال اطلاعات از گوشی با صفحه نمایش ال سی دی شکسته به کامپیوتر، فعال‌سازی USB Debugging است. برای دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق کامپیوتر، حتماً باید حالت USB Debugging را فعال کنید. این ویژگی به دستگاه اندرویدی شما امکان ارتباط با Android SDK (کیت توسعه دهنده نرم افزار) از طریق اتصال USB را می‌دهد.

در حالت اشکال زدایی USB، گوشی شما قادر است دستورات، پرونده‌ها و داده‌های دیگر را از طریق کامپیوتر دریافت کند. از سوی دیگر، با استفاده از این ویژگی، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز از گوشی با صفحه شکسته را به کامپیوتر خود منتقل کرده و آنها را باز کنید.

فعال‌سازی USB Debugging در گوشی شکسته اندرویدی:

  1. از طریق آداپتور OTG موبایل خود را به ماوس USB وصل کنید.
  2. برای باز کردن قفل گوشی، روی ماوس کلیک کنید.
  3. با پایین کشیدن منوی بالای نمایشگر و کلیک کردن بر روی نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست، به بخش “تنظیمات” بروید.
  4. در تنظیمات، به گزینه‌ی “About phone” بروید.
  5. روی اطلاعات نرم‌افزار کلیک کنید.
  6. شماره‌ی ساخت را پیدا کنید و هفت بار روی آن کلیک کنید.
  7. به تنظیمات بازگردید و در زیر منوی “درباره گوشی” گزینه “Developer options” را مشاهده خواهید کرد.
  8. در بخش Developer options، گزینه‌ی “USB Debugging” را فعال کنید.

حالا با استفاده از کابل USB، گوشی را به لپ‌تاپ وصل کنید تا به فایل‌های گوشی دسترسی یابید و آنها را کپی کنید. این روش برای فعال‌سازی USB Debugging در گوشی شکسته به شما امکان دسترسی به اطلاعات بیشتری را فراهم می‌کند.

استفاده از OTG برای دسترسی به اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته

در صورتی که قادر به دیدن صفحه نمایش گوشی هستید اما به دلیل خرابی یا عدم پاسخگویی نمایشگر نمی‌توانید آن را لمس کنید، می‌توانید از یک آداپتور OTG برای کنترل گوشی با استفاده از ماوس استفاده نمایید.
آداپتور OTG دو سر دارد؛ یک سر به پورت USB گوشی متصل می‌شود و سر دیگر آن یک آداپتور استاندارد USB-A است که می‌توانید ماوس خود را به آن متصل نمایید. با اتصال این دو، قابلیت کنترل موبایل خود را بدون لمس صفحه فراهم می‌آورید.
حالا چگونه می‌توان از OTG برای انتقال اطلاعات از گوشی با صفحه نمایش سوخته استفاده کرد؟

مرحله ۱. از کابل USB OTG برای اتصال گوشی اندرویدی به ماوس استفاده کنید.
مرحله ۲. با استفاده از ماوس، قفل گوشی اندرویدی خود را باز کنید.
مرحله ۳. فایل‌های اندروید خود را به صورت بی‌سیم با استفاده از برنامه‌های انتقال داده یا بلوتوث به دستگاه دیگری منتقل نمایید.

توجه: تمام گوشی‌های اندرویدی قابلیت استفاده از OTG را دارا نمی‌باشند، لذا ابتدا اطمینان حاصل کنید که گوشی شما این قابلیت را دارد. در صورت عدم پشتیبانی، استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث ممکن است لازم باشد، اما اغلب گوشی‌های امروزی این قابلیت را دارند.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

دسترسی به اطلاعات گوشی شکسته از طریق پشتیبان‌گیری ابری

اگر از گوشی با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، گزینه Google Drive می‌تواند یک راه حل کارآمد برای بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته باشد. این مزیت به ویژه برای افرادی که به دنبال روشی هستند تا چگونگی بازیابی تصاویر از گوشی آسیب‌دیده را درک کنند، بسیار مفید است؛ زیرا Google Drive به صورت خودکار از تصاویر گوشی با استفاده از فایل‌های Google Photos نسخه‌پشتیبان تهیه می‌کند.

با این حال، اگر پشتیبان‌گیری خودکار را فعال نکرده‌اید، ممکن است برای یافتن فایل‌های خود در درایو مشکل داشته باشید. اما دانلود فایل‌های پشتیبان از Google Drive به کمک کامپیوتر بسیار آسان است.

مرحله ۱: به آدرس drive.google.com مراجعه کنید.
مرحله ۲: بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید. همچنین، با فشار دادن Ctrl می‌توانید چندین فایل را انتخاب کنید.
مرحله ۳: با کلیک راست، روی گزینه Download ضربه بزنید.

لطفاً به یاد داشته باشید که گوگل درایو فقط ۱۵ گیگابایت فضای رایگان را برای شما فراهم می‌کند و از چیزهایی که اجازه نداده‌اید یا نخواسته‌اید بکاپ نمی‌گیرد. بنابراین، ممکن است نتوانید تمامی فایل‌های گوشی خود را از اینجا دریافت کنید.

پشتیبان‌گیری ابری به صورت خودکار انواع داده‌های زیر را ذخیره می‌کند:

– اطلاعات برنامه
– پیام‌های چندرسانه‌ای و پیامک
– سابقه تماس
– مخاطبان
– تنظیمات گوشی
– تصاویر و ویدئوها در گالری گوشی

کارت حافظه MicroSD

اغلب گوشی‌های اندرویدی دارای کارت‌های حافظه MicroSD قابل حمل هستند که می‌توان آن‌ها را در اسلات مخصوصی که برای سیم کارت استفاده می‌شود قرار داد. برای انتقال اطلاعات از گوشی با صفحه نمایش شکسته به گوشی دیگر، کافی است که کارت MicroSD را در دستگاه اندرویدی جدید قرار داده و به فایل‌ها دسترسی یابید. همچنین، با قرار دادن آن در یک آداپتور MicroSD و اتصال آن به رایانه شخصی خود، می‌توانید فایل‌های گوشی را به یک پوشه دلخواه منتقل کنید.

این روش توانایی بازیابی تمام داده‌های گوشی را ندارد، زیرا کارت MicroSD تنها فایل‌هایی را دربرمی‌گیرد که شما انتخاب کنید تا در آن ذخیره شوند. بنابراین، امکان بازیابی اطلاعات ذخیره شده در حافظه داخلی گوشی وجود ندارد. به طور کلی، این روش تنها برای بازیابی عکس‌ها، ویدئوها، موسیقی و سایر اسناد ذخیره شده در کارت MicroSD مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استخراج اطلاعات از گوشی با صفحه نمایش شکسته با استفاده از برنامه‌های کنترل از راه دور

در صورتی که سوال دارید چگونه اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته را بازیابی کنید، یکی از بهترین راهکارها استفاده از یک برنامه کنترل از راه دور است. این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به‌صورت از راه دور به تمام نقاط دستگاه خراب دسترسی پیدا کنید.

نصب این برنامه‌ها به‌صورت هوشمندانه باید از ابتدا روی دستگاه و رایانه شخصی شما انجام شود. زمانی‌که صفحه نمایش گوشی شما شکسته است، این مرحله ممکن است دشوار باشد. بنابراین، نصب برنامه‌های کنترل از راه دور مانند AirDroid از ابتدا بر روی گوشی شما همیشه یک اقدام هوشمندانه خواهد بود.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

برترین ابزارهای کنترل از راه دور برای بازیابی اطلاعات از تلفن آسیب‌دیده

استفاده از این ابزارها نیازمند داشتن اتصال به اینترنت است. لطفاً اطمینان حاصل کنید که گزینه قطع دسترسی به اینترنت برنامه در دستگاه اندرویدی شما فعال نشده باشد.

  1. TeamViewer: برنامه TeamViewer یکی از معتبرترین ابزارهای کنترل از راه دور است که سالها استفاده‌کنندگان مختلف را در کنترل دستگاه‌های اندرویدی خود با موفقیت یاری نموده است. این ابزار ارائه دهنده سرویس‌های کاربردی و کارآمد در زمینه کنترل از راه دور می‌باشد.
  2. RemoDroid: RemoDroid یک ابزار اثبات شده برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌های خراب است. افراد معمولاً از این برنامه به عنوان یک ابزار کاربردی برای انجام جلسات از راه دور در محل کار استفاده می‌کنند.
  3. AnyDesk: AnyDesk همیشه یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای کاربران عادی و تیم‌های پشتیبانی فناوری اطلاعات بوده است. با استفاده از AnyDesk، کاربران به راحتی می‌توانند به دستگاه‌های اندرویدی خود از راه دور دسترسی پیدا کنند.

برنامه‌های بازیابی اطلاعات برای گوشی‌های شکسته

استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات جزو گزینه‌های مؤثر برای انتقال داده‌ها از گوشی‌های با صفحه نمایش شکسته به گوشی‌های دیگر محسوب می‌شود. این نرم‌افزارها و ابزارها در فضای دیجیتال به وفور موجودند و به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات گم‌شده را بازیابی کنید. روال استفاده از این برنامه‌ها اینگونه است که شما یک نرم‌افزار معتبر را در کامپیوتر نصب می‌کنید و گوشی خراب را به آن متصل کرده و سپس اطلاعات مورد نظر را انتقال می‌دهید.

لطفاً به یاد داشته باشید که این نرم‌افزارها فقط در صورتی موثر هستند که گوشی هوشمند شما به طور کلی کار کند و تنها برخی از ناحیه‌های صفحه نمایش آن دچار مشکل شده باشد.

میزان داده‌هایی که می‌توانید بازیابی کنید، بستگی به نوع نرم‌افزاری دارد که انتخاب می‌کنید. یک برنامه بازیابی اطلاعات کارآمد می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌ها، ویدئوها، تصاویر، پیام‌ها، مخاطبان و اسناد مورد نظر را بازیابی کنید.

بازیابی اطلاعات گوشی در صورت خاموش بودن صفحه نمایش شکسته

در صورتی که صفحه نمایش کار نکند، برای اکثر کاربران بهترین راه استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه شکسته است. اغلب این ابزارها نیازمند پرداخت هزینه هستند، اما نسخه‌های رایگانی نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ به عنوان مثال:

همچنین، برنامه‌هایی که نیاز به پرداخت هزینه دارند نیز وجود دارند که از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جمع بندی

در این مطلب تمامی نکات مربوط به انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر را مطرح کردیم.  در صورتی که هیچ یک از این راه‌حل‌ها برای بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه شکسته شما موثر نباشد، بهتر است گوشی خود را مرکز تعمیرات موبایل سایس مراجعه کنید و یا درخواست خود را در صفحه تعمیرات موبایل ثبت کنید تا مورد شما در اسرع وقت بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *