بلاگ

۵ تا از مهم ترین نشانه های خرابی باتری گوشی

نشانه های خرابی باتری گوشی
به این پست امتیاز دهید

هیچ چیزی آزاردهنده‌تر از این نیست که یک گوشی هوشمند داشته باشید که مهمترین دغدغه باتری آن باشد و ممکن هست ناگهانی با خرابی آن مواجه شوید و به شدت کلافه شوید! باتری‌ها قرار نیست همیشه دوام بیاورند و هرکدام عمر مفیدی دارند و زمانی که عمر آنها تمام شود خراب می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. همچنین نمی‌توانیم انکار کنیم که بیشتر ما کاربران از گوشی خود به درستی استفاده نمی‌کنیم و به باتری گوشی فشار زیادی وارد می‌کنیم. به طور مثال زمانی که گوشی در حال شارژ است از آن استفاده می‌کنیم و اهمیتی به این موضوع نمی‌دهیم که در زمان شارژ شدن باید به گوشی استراحت دهیم و از آن استفاده نکنیم، زیرا باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شده و به آن آسیب می‌رساند، درنتیجه عمر باتری کاهش پیدا می‌کند. در این مقاله به نشانه های خرابی باتری گوشی می‌پردازیم تا زودتر از مشکل آن آگاه شوید و درصورت نیاز اقدام به تعمیر و یا تعویض آن نمایید.

نشانه اول: گوشی مدام خاموش می‌شود

تصور کنید با دوستانتان در فضای باز هستید و می‌خواهید موسیقی پخش کنید و عکس بگیرید. تقریباً ۱۵ دقیقه بعد در حالی که تلفن به بلوتوث اسپیکر متصل است، موسیقی قطع می‌شود. وقتی به سراغ گوشی خود می‌روید متوجه می‌شوید که خاموش شده است درحالی که چند لحظه پیش آن را به طور کامل شارژ کرده بودید. با تعجب از خودتان می‌پرسید که چرا انقدر زود خاموش شد؟ همین موضوع اولین نشانه خراب شدن باتری گوشی شما می‌باشد و احتمالا نیاز به تعویض آن داشته باشید.

نشانه دوم: گوشی هوشمند شما قدیمی شده است!

علامت دیگری که نشان می‌دهد باتری شما دیگر خوب نیست این است که تلفن شما ۵-۱۰ ساله است. فرض کنید از یک تلفن همراهی استفاده می‌کنید که ۸ سال پیش عرضه شده است و تعجب می‌کنید که چرا باتری آن بیش از یک ساعت طول نمی‌کشد. حتی اگر از تلفن ۸ ساله خود مثل یک نوزاد محافظت کرده باشید، باز هم باتری‌ها همیشه دوام نمی‌آورند. شاید آن را در جایی نگهداری کرده‌اید و چند سال استفاده نکرده‌اید، اما باز هم تبعات آن را خواهد داشت. احتمالاً ممکن است حتی روشن نشود مگر آنکه باتری جدیدی بگیرید. درنتیجه سن و عمر گوشی موبایل شما یک عاملی است که باید در بررسی سلامتی باتری مد نظر قرار گیرد.

نشانه سوم: موبایل‌تان همیشه ۱۰۰٪ شارژ نمی‌شود

این را خودم تجربه کرده‌ام و اعتراف می‌کنم که بسیار گیج‌کننده و استرس زاست. هنگامی که گوشی خود را شارژ می‌کنید، انتظار دارید درصد باتری به مرور زمان بالا برود اما وقتی باتری به روزهای آخر عمر خود می‌رسد، این درصد کاهش می‌یابد حتی هنگامی که به شارژر وصل است! این خیلی موضوع آزار دهنده است به ویژه زمانی که برای اولین بار آن مواجه می‌شوید. گاهی هم گوشی شما ممکن است ۱۰۰٪ شارژ بشود اما پس از چند دقیقه استفاده کردن از آن بعد از جدا کردن از شارژر، باعث کاهش به ۱۰٪ می‌شود.

نشانه چهارم: بدنه گوشی یا باتری به شکل غیر عادی داغ می‌شود

اگر باتری گوشی شما به طور غیرمعمول بسیار گرم می‌شود، یکی دیگر از نشانه های خرابی باتری گوشی است که باید آن را جدی گرفته و حتما به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید تا بررسی شود که علت داغ شدن باتری چیست.

نشانه پنجم: باتری گوشی متورم شده باشد

زمانی که باتری گوشی به انتهای عمر خود نزدیک می‌شود ممکن است سلول‌های باتری از هم جدا شده و باتری متورم بشود. این تورم به صورت آشکار قابل مشاهده است و با لمس کردن نیز می‌توانید بادی بینی در باتری را تشخیص دهید.

نشانه ششم: باتری گوشی به صورت نامنظم شارژ می‌شود

اگر باتری گوشی شما به صورت نامنظم شارژ می‌شود و ظرفیت آن به طور ناگهانی کاهش می‌یابد، به این معناست که باتری نیاز به تعویض دارد.

دلایل خراب شدن باتری گوشی

  • مدام در شارژ بودن گوشی
  • استفاده بیش از حد از پاوربانک
  • استفاده بسیار زیاد از گوشی
  • نصب کردن اپلیکیشن‌های مخرب
  • استفاده از شارژر های غیر اورجینال
  • داشتن قاب‌های نامناسب

نشانه های خرابی باتری گوشی

کد تست سالم بودن باتری گوشی اندروید

یک روش خیلی ساده برای بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی اندرویدی این است که از کد ##۴۶۳۶## استفاده کنید. این کد اطلاعات تلفن، میزان مکالمه و وضعیت باتری را به شما نشان می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که این کد ممکن است در برخی گوشی‌ها کار نکند. در صورتی که این کد در دستگاه شما کار نکرد، می‌توانید از برنامه‌های نظارت بر باتری که علاوه بر نشان دادن وضعیت سلامت باتری، اطلاعاتی مانند ولتاژ و دما را نیز نمایش می‌دهند استفاده کنید.

اکنون که به انتهای مقاله رسیده ایم، تقریبا مهمترین نشانه های خرابی باتری گوشی را برای شما عزیزان بیان کرده ایم. حال توصیه من به شما این است که اگر موارد بالا را مشاهده کردید، هرچه زودتر اقدام به تعویض باتری گوشی خود نمایید. گوشی های امروزی اغلب به صورتی ساخته شده اند که دارای باتری های پلمپ و غیر قابل تعویض هستند، به همین دلیل اگر خودتان قصد دارید تا باتری گوشی خودتان را تعویض کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله “آموزش تعویض باتری گوشی های پلمپ” را بخوانید تا از تمامی موارد موردنیاز قبل از آن مطلع شوید.

جمع بندی

در این مقاله اصلی ترین نشانه های خرابی باتری گوشی موبایل را بررسی و بیان کردیم تا درصورت مواجه شدن با آن اقدامات لازم را انجام دهید. پس اگر هرکدام از این نشانه‌ها در گوشی شما مشاهده می‌شود، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و باتری گوشی خود را تعویض کنید. برای این منظور می‌توانید با شماره ۰۲۱۳۷۴۶۷ تماس بگیرید و از نظر متخصصان ما کمک بگیرید و از هزینه های تعویض باتری هم مطلع شوید و یا به صفحه تعمیرات موبایل مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. نکته‌ی مهمی که باید حتما به آن دقت کنید این هست که حتما باتری اورجینال و اصل تهیه کنید اگر می‌خواهید باتری گوشی را تعویض کنید! بسیاری از باتری های موجود در بازار فیک و تقلبی هستند و کیفیت خوبی ندارند، پس سعی کنید به مراکزی که مطمئن هستید مراجعه کنید.

دیدگاهی در مورد “۵ تا از مهم ترین نشانه های خرابی باتری گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *