آموزش رایگان تعمیرات موبایل, بلاگ

تعویض باتری گوشی های پلمپ + آموزش مرحله به مرحله

تعویض باتری گوشی های پلمپ

همه وسایلی که استفاده می‌کنیم عمر مفیدی دارند و بالاخره یک روز نیاز به تعویض و تعمیر قطعات آنها وجود دارد. گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله شما را با روش‌ تعویض باتری در گوشی‌ های پلمپ‌ شده آشنا کنیم.

تعویض باتری گوشی های پلمپ

در گذشته تعویض باتری در موبایل‌های قدیمی بسیار ساده بود، طوری که تنها با باز کردن قسمت درب پشت موبایل، می‌توانستید به باتری دسترسی پیدا کرده و آن را تعویض کنید. اما امروزه بیشتر موبایل‌ها به صورت پلمپ شده وارد بازار می‌شوند. از طرفی دیگر، این پلمپ و قفل شدن پشت موبایل‌ها باعث می‌شود که نتوان به راحتی پشت موبایل را باز کرده و باتری را تعویض یا تعمیر کرد. بنابراین تعویض باتری در موبایل‌های پلمپ شده یک کار حساس است و اگر این کار را خودتان می‌خواهید انجام دهید باید حتما دوره آموزش تعمیرات موبایل را پشت سر گذاشته باشید!

چگونه باتری گوشی های پلمپ را باز کنیم؟

در گوشی‌های قدیمی‌تر، تعویض باتری به راحتی امکان‌پذیر نبود و برای دسترسی به باتری باید قسمت قاب پشت گوشی را حرکت داد. اما در گوشی‌های جدیدتر و مقاوم‌تر، این روش دیگر به‌کار نرفته و باتری به‌صورت کاملاً مهر و موم شده در بازار عرضه می‌شود. استفاده از این روش تأثیرات مثبتی در کاهش سرعت خرابی داشته است، اما در عین حال مشکلاتی را نیز به وجود آورده است، یکی از این مشکلات، آسان نبودن جداسازی قسمت پشت گوشی است که نیاز به استفاده از ابزارهای خاصی دارد.

تعویض باتری گوشی های پلمپ

آموزش باز کردن و تعویض باتری گوشی پلمپ

برای باز کردن باتری گوشی پرسی یا پلمپ شده باید حتما قبل از هرچیزی از گوشی خود در صورتی که روشن می‌شود بکاپ بگیرید تا اطلاعات گوشی شما دچار مشکل نشوند و ازبین نروند! برای شروع تعویض باتری نیاز به یک سری ابزار و تجهیزات دارید، این ابزار شامل موارد زیر می‌باشند:

  • هیتر
  • اسپاتول و قاب باز کن
  • پنس
  • پیچ گوشتی
  • سپراتور

مرحله اول

برای شروع، میزان شارژ باتری را بررسی کنید. اگر کمتر از ۲۵ درصد است، قبل از ادامه مراحل حتما به این مورد توجه کنید و اگر شارژ گوشی در این بازه نیست با آن کار کنید تا به این بازه برسد، زیرا وجود ضربه‌های حتی کوچک در باتری با شارژ کامل، ممکن است باعث انفجار و آتش‌سوزی شود.

تعویض باتری گوشی های پلمپ

مرحله دوم

در حالت روشن هیچ‌گاه تلاش نکنید باتری را باز و تعویض کنید. در ابتدا سیم‌کارت خود را از گوشی خارج کنید و گوشی را کامل خاموش نمایید.

مرحله سوم

برای جدا کردن قاب پشت گوشی، از روشی استفاده کنید که قابلیت جداسازی آن را نیازمند نباشد. با استفاده از یک سشوار یا هیتر که دمای آن بین ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد باشد دور قاب را گرم کنید. پس از کمی شل شدن، با دقت آن را جدا کنید. به یاد داشته باشید که بدنه گوشی را بیش از حد گرم نکنید تا قطعات دیگر آسیب نبینند! حدود ۴۵ تا ۶۰ ثانیه برای این عمل کافی است.

مرحله چهارم

اکنون باید از قاب باز کن و ساکشن استفاده کنید که کار با آنها هم بسیار ساده است. شما باید تاچ کش را پشت قاب گوشی قرار دهید و سپس اسپاتول و قاب باز کن را در قسمت لبه های دور گوشی بکشید تا قاب به آرامی جدا شود. در مورد ساکشن نیز، باید آن را در نزدیکی قسمت پایین گوشی قرار داده و با بالا کشیدن آن، به راحتی قاب را جدا کنید.

تعویض باتری گوشی های پلمپ با پیک قاب باز کن

نکته: دقت کنید که حتما به مقدار کافی گرما به قسمت پشت گوشی وارد کرده باشید تا به راحتی پیک قاب باز کن در لبه های گوشی وارد شود و به راحتی قاب جدا شود، در غیر این صورت اگر حس کردید که هنوز قاب مقاوم است و به راحتی جدا نمی‌شود به این معنی است که به مقدار کافی به آن حرارت وارد نشده است. اگر به خوبی به آن حرارت ندهید و سعی کنید قاب را باز کنید ممکن است به آن آسیب برسانید!

تعویض باتری گوشی های پلمپ

مرحله پنجم

بعد از جدا کردن قاب پشت گوشی دیگر کار سختی پیش رو ندارید. اگر بخشی از قاب با پیچ محکم شده باشد، باید با استفاده از پیچ‌گوشتی آن را باز کنید.

در انتها اگر می‌خواهید بدانید که چه زمانی باتری شما خراب شده و یا نیاز به تعمیر دارد لازم است مقاله “نشانه های خرابی باتری گوشی” را بخوانید تا در بهترین زمان ممکن پیش از وارد شدن هرگونه آسیب دیگری به گوشی خود، اقدام به تعویض باتری نمائید.

نکته مهم!

تعویض باتری گوشی های پلمپ هم نیاز به تجهیزات خاصی دارد و هم باید با دقت بسیار بالا این کار را انجام دهید. اگر همه مراحل به خوبی انجام نشود ممکن هست به گوشی آسیب جدی وارد شود، در نتیجه بهتر هست اگر به اندازه کافی دانش این کار را ندارید، یا به طور کامل آن را آموزش ببینید و یا به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید! برای اطلاع از هزینه تعویض باتری گوشی های پلمپ می‌توانید با شماره ۳۷۴۶۷ تماس حاصل نمائید.

جمع بندی

تعویض باتری گوشی ها امروزه یکی از موارد شایع است که برای بسیاری از کاربران اتفاق افتاده و حتی مواردی از قبیل آتش گرفتن گوشی به دلیل داغ شدن باتری را هم شاهد بودیم! به همین دلیل باتری گوشی یکی از مهمترین بخش هایی است که باید حتما به آن رسیدگی شود و در صورت نیاز اقدام به تعویض و یا تعمیر آن شود. اگر نیاز به هرگونه خدمات مربوط به باتری گوشی دارید و قصد تعویض باتری گوشی های پلمپ شده را دارید، با ثبت درخواست تعمیرات موبایل ،ما با بهترین خدمات در خدمت شما خواهیم بود و باتری شما را با ضمانت بالا و با قطعات اورجینال تعویض خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *