بلاگ

ریست فکتوری شیائومی✔️ {آموزش تصویری + ویدیو}

ریست فکتوری شیائومی
به این پست امتیاز دهید

ریست فکتوری شیائومی چیست؟ ریست فکتوری گوشی شیائومی یکی از روش‌های موثر برای حل بسیاری از مشکلات و بهبود عملکرد آن است. اگر با مشکلاتی مانند فراموشی رمز گوشی، کاهش سرعت عملکرد، هنگ‌کردن مکرر و مشکلات دیگر روبه‌رو هستید، می‌توانید با انجام ریست فکتوری گوشی و برگرداندن آن به تنظیمات کارخانه، این مشکلات را برطرف کنید. در ادامه با ما در سایس همراه باشید با آموزش تصویری تنظیمات کارخانه گوشی شیائومی. همچنین اگر علاقه به یادگیری تعمیر گوشی های شیائومی دارید، می‌توانید در دوره آموزش تعمیر گوشی شیائومی شرکت کنید.

ریست فکتوری شیائومی

قبل از انجام ریست فکتوری گوشی‌های شیائومی به خصوص ردمی و پوکو، موارد زیر را حتما به خاطر داشته باشید:

  1. ابتدا اطمینان حاصل کنید که باتری گوشی شما کاملاً شارژ شده است؛ زیرا این فرایند ممکن است طولانی‌تر از یک ریست معمولی باشد و شارژ کافی یالتان را راحت می‌کند که ریست فکتوری به درستی انجام می‌شود. در صورتی که شارژ گوشی شما در حین انجام ریست فکتوری تمام شود، این عملیات ناتمام باقی خواهد ماند و مشکلاتی را برای شما به همراه خواهد داشت.
  2. با ریست فکتوری به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات و داده‌های ذخیره شده بر روی گوشی از بین می‌روند. این شامل عکس‌ها، فیلم‌ها، مخاطبین، یادداشت‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر است. بنابراین، قبل از انجام ریست فکتوری گوشی شیائومی، حتماً از تمام اطلاعات مهم خود بکاپ گرفته و آنها را در جایی امن نگهداری کنید.
  3. با اجرای ریست فکتوری، حساب‌های کاربری مانند جیمیل، می‌اکانت و سایر حساب‌ها از گوشی حذف می‌شوند و باید بعداً مجدداً وارد شوید و آنها را متصل کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کاربری خود را یادداشت کنید تا بتوانید بعداً آنها را وارد کنید. در صورتی که قصد واگذاری گوشی به شخص دیگری را دارید، توصیه می‌شود حساب‌های کاربری خود را حتی پیش از ریست فکتوری حذف کنید.

پس از رعایت این موارد، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر برای انجام ریست فکتوری گوشی‌تان استفاده کنید. این روش‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: علت روشن نشدن گوشی شیائومی

ریست فکتوری شیائومی از طریق تنظیمات

اگر دسترسی به منوی تنظیمات گوشی شیائومی خود دارید و موبایل شما با مشکلات جدی مانند هنگ کردن مواجه نیست، روشی کارآمد برای بازنشانی تنظیمات کارخانه و ریست فکتوری را می‌توانید انجام دهید. به منظور انجام این عملیات، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. یکی از گزینه‌های “About Phone” یا “Additional Settings” را انتخاب کنید. (با توجه به گوشی و ورژن MI UI)
  3. حالا به بخش “Factory Reset” بروید.
  4. در این مرحله، باید روی گزینه “Erase all data (Factory reset)” که در پایین صفحه نمایش گوشی دیده می‌شود، کلیک کنید.
  5. سپس برای تایید هویت صاحب گوشی، رمز عبور یا پین خود را وارد کنید. اگر قبلاً رمز یا پسورد برای گوشی تنظیم نکرده‌اید، این مرحله را نخواهید داشت.
  6. در صورتی که قبلاً از اطلاعات خود بکاپ نگرفته‌اید، می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه “Back up” در این مرحله، قبل از انجام ریست فکتوری، یک نسخه پشتیبان ایجاد کنید. در غیر این صورت، روی “Factory Reset” ضربه بزنید.
  7. پس از گذشت ۱۰ ثانیه، روی گزینه “Next” ضربه بزنید.
  8. ۱۰ ثانیه دیگر صبر کنید و سپس گزینه “OK” را لمس کنید.
  9. پس از گذشت دقایقی، گوشی شیائومی‌تان ریست خواهد شد.

ریست فکتوری شیائومی

با انجام این مراحل، گوشی شیائومی شما به تنظیمات کارخانه بازگردانده می‌شود و ممکن است مشکلات موجود در آن حل شوند. همچنین، حتماً اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام این عملیات، اطلاعات مهم خود را بکاپ گرفته‌اید تا از از دست رفتن آنها جلوگیری کنید.

ریست فکتوری شیائومی در حالت ریکاوری

در صورتی که به هر دلیلی گوشی شما روشن نمی‌شود و دسترسی به منوی تنظیمات ندارید، می‌توانید از حالت ریکاوری برای بازنشانی گوشی شیائومی خود استفاده کنید. این روش، به ویژه در مواقعی که به دلیل فراموشی رمز عبور گوشی نمی‌توانید وارد آن شوید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین فراموش نکنید که پس از ریست فکتوری به این روش، از شما درخواست می‌شود که به حساب جیمیل خود وارد شوید. بنابراین، باید حتماً رمز و نام کاربری حساب گوگل خود را داشته باشید.

برای رفتن به حالت ریکاوری و سپس بازنشانی گوشی خود، مراحل زیر را طی کنید:

  1. اگر گوشی شما روشن است، آن را خاموش کنید.
  2. بعد از چند ثانیه، دکمه زیاد کردن صدا را همزمان با دکمه پاور فشار دهید و انگشت خود را در همین حالت نگه دارید تا منوی ریکاوری روی گوشی ظاهر شود. اگر در این بین لرزشی را حس کردید، دست خود را از روی دکمه پاور بردارید، اما کماکان دکمه زیاد کردن صدا را نگه دارید.
  3. گوشی شما به حالت Recovery Mode وارد می‌شود. این امکان وجود دارد که قبل از ورود به این مرحله، پیغام هشداری به شما نمایش داده بشود؛ در این صورت، دوباره دکمه های زیاد کردن صدا و پاور را با هم فشار داده و نگه دارید.
  4. از میان گزینه‌های موجود، با کمک دکمه کم کردن صدا به گزینه “Wipe Data/Factory Reset” بروید و سپس با فشردن دکمه زیاد کردن صدا یا دکمه پاور گوشی، این گزینه را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله، باید به همان روش قبل گزینه “Factory Data Reset” را انتخاب کنید.
  6. با انجام این کار، گوشی شما شروع به ریست شدن می‌کند و پس از چند ثانیه، پیغام “Data Wipe Complete” به شما نمایش داده می‌شود.
  7. در آخر، برای راه‌اندازی مجدد گوشی، گزینه “Reboot System Now” را با فشردن دکمه پاور انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی

ریست فکتوری شیائومی از طریق برنامه Find My Device

شرکت گوگل سرویس Google Find My Mobile را به منظور پیدا کردن یا مدیریت گوشی‌های اندروید گم شده یا به سرقت رفته ارائه کرده است. اگر به هر دلیلی به گوشی شیائومی خود دسترسی ندارید و قبلاً برای فعال سازی برنامه Find My device اقدام کرده‌اید، می‌توانید از راه دور از طریق این برنامه گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. این اقدام کمک می‌کند تا اطلاعات شخصی مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و داده‌های مهم دیگر شما در اختیار دیگران قرار نگیرد.

متأسفانه شرایط استفاده از این سرویس در بیشتر مواقع فراهم نیست؛ با این حال، امتحان کردن آن همچنان می‌تواند مفید باشد. برای استفاده از این برنامه و بازنشانی گوشی شیائومی خود ابتدا باید:

  1. گوشی شما روشن باشد
  2. از قبل به حساب جیمیل خود متصل باشید
  3. اتصال اینترنت موبایل شما برقرار باشد

اگر شرایط بالا برای شما فراهم است، می‌توانید پس از انجام مراحل زیر، از راه دور گوشی شیائومی خود را ریست کنید:

  1. با لپ‌تاپ یا موبایل دیگری سایت android.com/find را باز کنید.
  2. برای ادامه کار، اطلاعات جیمیل خود را وارد کنید. سعی کنید از حساب کاربری و اکانتی استفاده کنید که به گوشی شما متصل می‌باشد.
  3. در مرحله بعد اگر بیش از یک دستگاه به این حساب کاربری متصل باشد، لیست نام این دستگاه‌ها نمایش داده می‌شود که باید در میان آن‌ها گوشی موردنظر را انتخاب کنید.
  4. پس از چند ثانیه که اتصال انجام شد، اطلاعات کامل گوشی‌تان مانند مکان، آنلاین یا آفلاین بودن آن، درصد شارژ باتری و … آن نمایش داده می‌شود.
  5. حالا باید از میان گزینه‌ها، روی گزینه “Erase Device” کلیک کنید. در نظر داشته باشید که پس از انتخاب این گزینه دیگر نمی‌توانید موقعیت مکانی گوشی خود را پیدا کنید؛ زیرا ارتباط گوشی با حساب کاربری شما قطع خواهد شد.
  6. در مراحل بعدی پیام هشدار به شما نمایش داده می‌شود و از شما تایید می‌خواهد که آیا از این کار خود کاملاً اطمینان دارید یا خیر.
  7. اگر موبایل شما آنلاین باشد، بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه آغاز می‌شود، در غیر این صورت هنگامی که اتصال اینترنت برقرار شود این عملیات انجام خواهد شد.

ریست فکتوری شیائومی با دکمه پاور

در صورتی که نمی‌توانید به هر دلیلی به تنظیمات جهت شروع تنظیم مجدد کارخانه دسترسی پیدا کنید، روش زیر را امتحان کنید:

  1. ابتدا تلفن خود را خاموش کنید.
  2. دکمه‌های کاهش صدا + پاور را همزمان فشار داده و نگه دارید.
  3. منتظر باشید تا منوی همه دکمه‌ها نمایش داده شود و سپس دکمه‌ها را رها کنید.
  4. حالت بوت را انتخاب کنید.
  5. با دکمه کاهش صدا، اشاره گر را به حالت بازیابی پیمایش کرده و دکمه افزایش صدا را فشار دهید.
  6. هنگامی که نماد اندروید با جعبه خطر قرمز را مشاهده می‌کنید، دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا منوی بازیابی سیستم Android نمایش داده شود.
  7. با استفاده از دکمه کاهش صدا، برای پاک کردن داده‌ها/تنظیم مجدد کارخانه، دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا انتخاب شود.
  8. گزینه “بله” را انتخاب کنید تا تمام داده‌های کاربر را حذف کنید، سپس دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا انتخاب شود.
  9. پس از حذف کردن داده‌ها، به فهرست اصلی بازیابی سیستم Android باز گردید. حالا راه‌اندازی مجدد سیستم را انتخاب کنید.

چه زمانی نیاز به ریست فکتوری گوشی شیائومی می‌باشد؟

ریست فکتوری گوشی شیائومی یک راه‌حل قوی برای حل برخی از مشکلات است ولی باید با دقت و احتیاط انجام شود. تاکید می‌کنیم که انجام این کار باعث حذف تمام اطلاعات و داده‌های شما خواهد شد، پس باید قبل از اقدام، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. اما در موارد زیر می‌توانید از ریست فکتوری کمک بگیرید:

  1. وقتی گوشی شما زیاد هنگ می‌کند و عملکرد آن کاهش یافته است
  2. هنگامی که رمز ورود به گوشی خود را فراموش کرده‌اید و با روش‌های دیگر موفق به بازکردن آن نشده‌اید
  3. اگر گوشی شما به ویروس‌آلوده شده و ناچار به حذف تمام برنامه‌ها و اطلاعات خود هستید
  4. در صورتی که قصد فروش گوشی خود را دارید و می‌خواهید تمام اطلاعات شخصی‌تان را از آن حذف کنید

اگر با مشکلات گوشی خود مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا روش‌های دیگر برای حل مشکلات را امتحان کنید و تنها در موارد فوق از ریست فکتوری استفاده کنید تا از از دست‌رفتن اطلاعات مهم جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی

ریست تنظیمات گوشی شیائومی بدون پاک شدن اطلاعات

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه بدون پاک شدن اطلاعات، در گوشی‌های سری جدید این امکان برای کاربران فراهم شده است. با انجام این روش، می‌توانید گوشی خود را ریست کنید، اما اطلاعات حساب‌ها، برنامه‌ها و داده‌های شما حفظ می‌شود.

برای انجام این عملیات، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از منوی تنظیمات (Settings) به بخش Backup and reset بروید.
  2. گزینه “Reset settings” را انتخاب کنید.
  3. سپس روی “Reset settings” دیگری کلیک کنید و عملیات را تایید کنید.

با انجام این مراحل، گوشی اندروید خود را بدون اینکه اطلاعات خود را از دست بدهید، ریست کرده‌اید. همانطور که از اسم آن مشخص است، تنظیمات گوشی شما ریست می‌شود اما داده‌ها و جزییات شما حفظ خواهند شد. این روش به شما امکان می‌دهد که گوشی خود را به حالت اولیه بازگردانید و از تنظیمات کارخانه بدون از دست دادن اطلاعات مهم خود استفاده کنید.

کد ریست تنظیمات شیائومی

دریافت بازیابی سریع تمام اطلاعات و فایل‌های گوشی*#*#۲۷۳۲۸۳*۲۵۵*۶۶۳۲۸۲*#*#
ریست کردن نرمال گوشی شیائومی (این کد باعث می‌شود گوشی اندرویدی شما ریست شود و تمام اطلاعات مانند تصاویر، برنامه‌ها و اطلاعات مربوط به تنظیمات حذف شوند)*#*#۷۷۸۰#*#*
ریست کردن سخت گوشی شیائومی (این نوع ریست کردن باعث می‌شود که گوشی شما به طور کامل فرمت شود و سیستم‌عامل اندروید مجدداً نصب شود)*۲۷۶۷*۳۸۵۵#

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *