بلاگ

آموزش خاموش کردن ایفون ۳ سوته!

آموزش خاموش کردن ایفون
۳/۵ - (۳ امتیاز)

خاموش کردن گوشی آیفون یکی از مواردی هست که کاربرانی که برای بار اول این گوشی را تهیه می‌کنند ممکن است ندانند و یا گاهی ممکن هست گوشی ایفون شما با مشکلی رو به رو شود و امکان لمس پذیری نداشته باشد و یا حتی هنگ کند، که در این صورت نیاز به خاموش کردن ایفون خود دارید. در ادامه به شما ساده ترین راه های خاموش کردن آیفون را آموزش می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

قبل از هرچیزی، درصورتی که گوشی آیفون شما مشکل دارد و نیاز به بررسی و تعمیر دارد، می‌توانید به تعمیرات موبایل سایس مراجعه نمائید و درخواست خود را به همراه توضیحات مشکل ثبت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و مورد شما بررسی شود.

آموزش خاموش کردن ایفون

برای خاموش کردن ایفون کافیست دکمه Power یا دکمه کناری را حدود ۳ ثانیه فشار دهید و نگه دارید، سپس روی صفحه نمایش اسلاید Slide to power off نمایان می‌شود که با کشیدن آیکون Power به سمت راست گوشی آیفون شما خاموش خواهد شد. این مورد ساده ترین روش برای خاموش کردن ایفون می‌باشد که در همه مدل های آیفون قابل انجام هست به جز آیفون ایکس تا آیفون ۱۳ که نیاز به فشار دادن همزمان دو دکمه دارند.

خاموش کردن ایفون با Force Restart

در صورتی که به هر دلیلی نتوانستید از روش‌های فوق برای خاموش کردن دستگاه استفاده کنید، می‌توانید از روش hard reset یا force restart برای خاموش نمودن آن استفاده کنید. برای تمامی مدل‌های iPhone به جز iPhone 7، iPhone 7 Plus، iPhone 8، iPhone 8 Plus و iPhone X، با نگه داشتن همزمان دکمه Power و دکمه Home به مدت ده ثانیه، صفحه نمایش دستگاه سیاه خواهد شد و لوگوی اپل روی آن نمایش داده خواهد شد.

برای خاموش کردن اضطراری آیفون ۸ و مدل‌های بالاتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دکمه Volume Up (صدا بالا) را فشار دهید و سپس آن را رها کنید.
  2. سپس دکمه Volume Down (صدا پایین) را فشار دهید و سپس آن را رها کنید.
  3. در نهایت، دکمه کناری (Power) را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش سیاه شود و لوگوی اپل ظاهر شود.

خاموش کردن ایفون

در این حالت، منتظر بمانید تا سیستم عامل iOS راه‌اندازی شود و گوشی به حالت عادی بازگردد. سپس می‌توانید با استفاده از روش‌های قبلی، دستگاه خود را خاموش کنید.

همانطور که می‌دانید، آیفون و آیپد به طور پیش‌فرض طوری تنظیم شده‌اند که پس از یک مدت عدم استفاده، به حالت خواب (Go to Sleep) بروند و از مصرف باتری صرفه‌جویی کنند. شما می‌توانید تنظیمات حالت خواب گوشی خود را در بخش تنظیمات (Settings)، قسمت نمایش و روشنایی (Display & Brightness)، و در نهایت بخش قفل خودکار (Auto Lock) تغییر دهید. با این حال اگر آیفون یا آیپد شما در حالت خواب باشد، مصرف باتری آن به طور مداوم کاهش می‌یابد که در شرایطی که به برق یا شارژر دسترسی ندارید، می‌تواند موضوعی نگران‌کننده باشد. علاوه براین استفاده مداوم از آیفون باعث کاهش سرعت و قدرت آن می‌شود. همچنین، در صورتی که دستگاه شما هنگ کند، تنها راهکار قطعی آن خاموش کردن آن است.

خاموش کردن آیفون بدون دکمه

یکی دیگر از راه‌های خاموش کردن آیفون بدون استفاده از دکمه پاور ، فعال کردن قابلیت Assistive Touch است. برای این کار به قسمت تنظیمات بروید و بخش General را انتخاب کنید. سپس به بخش Accessibility بروید و روی آن کلیک کنید. در نهایت، گزینه Assistive Touch را پیدا کنید و آن را فعال کنید. پس از فعال‌سازی این قابلیت، یک دکمه مربع با دایره‌ای در وسط آن نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از این دکمه در هر جایی از گوشی استفاده کنید تا گوشی را خاموش کنید.

برای استفاده از قابلیت Assistive Touch، روی دکمه آن کلیک کنید تا منوی آن باز شود. از منوی باز شده گزینه Device را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه شما آیکون Lock Screen را خواهید دید. برای خاموش کردن گوشی، این آیکون را برای مدتی نگه دارید تا صفحه خاموش کردن ظاهر شود و سپس  نوار کشویی را از سمت چپ به راست بکشید تا گوشی آیفون‌تان خاموش شود.

نحوه خاموش کردن ایفون بدون دکمه پاور

از iOS 11 به بعد، شما می‌توانید به قسمت تنظیمات > عمومی > خاموش کردن بروید و از طریق سیستم عامل دستگاه را خاموش کنید. در ابتدا این گزینه ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما اگر دکمه فیزیکی روی تلفن کار نکند یا مشکلات حرکتی وجود داشته باشد که مانع از نگهداشتن یا فشار دادن قوی دکمه‌های آیفون شود، این گزینه مفید و کاملا کاربردی است.

خاموش کردن ایفون

برای دیدن آموزش های بیشتر مربوط به گوشی ایفون می‌توانید به صفحه آموزش تمیر آیفون مراجعه کنید.

سوالات متداول:

نحوه خاموش کردن آیفون ۱۳ پرو مکس به چه صورت است؟

برای خاموش کردن ایفون ۱۳ پرومکس کافیست دکمه افزایش صدا و دکمه Side Button را فشار دهید

نحوه خاموش کردن آیفون ۱۲ پرو مکس به چه صورت است؟

برای خاموش کردن ایفون ۱۲ پرومکس هم کافیست همان مراحل مربوط به ایفون ۱۳ پرو مکس را انجام دهید. به طور کلی خاموش کردن گوشی اپل ١٢ همان روش خاموش کردن آیفون ۱۳ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *