بلاگ

تغییر زبان گوشی سامسونگ به فارسی و سایر زبان ها

تغییر زبان گوشی سامسونگ
۳.۹/۵ - (۱۱ امتیاز)

زبان گوشی، یکی از عوامل حیاتی برای راحتی و رضایت کاربران از دستگاه‌های هوشمند است. کاربران زیادی تمایل دارند که زبان گوشی‌ آنها با زبان مادری یا زبان دوم خود همخوانی داشته باشند. این کار به آن‌ها این امکان را می‌دهد با منوها، برنامه‌ها و پیام‌های گوشی‌هایشان به راحتی ارتباط برقرار کنند و از قابلیت‌های آن به بهترین شکل استفاده کنند. در این مقاله از سایس، قصد داریم به شما نحوه‌ی تغییر زبان گوشی سامسونگ به فارسی و سایر زبان‌ها را آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا با مراحل ساده و آسان، زبان گوشی‌تان را به دلخواه خود تغییر دهید.

واضح است که زبان‌های گوشی‌های هوشمند یکی از مهمترین مواردی است که به آن باید توجه داشته باشیم. همچنین، باید به یاد داشته باشیم که این تغییر زبان در گوشی‌های اندرویدی امکان‌پذیر است و این امر به دلیل سیستم عامل اندروید که متن باز است، امکان‌پذیر می‌شود. این ویژگی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تغییرات مورد نظر را به آسانی اعمال کنند.

پیش از این در گوشی‌های اندرویدی، زبان‌های مختلفی پشتیبانی نمی‌شدند اما اکنون با استفاده‌ی گسترده از این سیستم عامل در تلفن‌های همراه، تقریباً تمام زبان‌ها به درستی پشتیبانی می‌شوند. در این مقاله، ما مراحل ساده فارسی کردن زبان گوشی‌های اندرویدی را هم به شما آموزش می‌دهیم. با دنبال کردن چند مرحله‌ی ساده، شما می‌توانید زبان گوشی‌تان را از انگلیسی به فارسی، بالعکس یا به هر زبان دیگری که مد نظرتان است، تغییر دهید.

بیشتر بدانید: آموزش تعمیرات موبایل

تغییر زبان گوشی سامسونگ

برای تغییر زبان گوشی سامسونگ خود به فارسی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.

برنامه تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

مرحله ۲: به بخش General Management یا سیستم بروید.

در داخل برنامه تنظیمات، به قسمت “مدیریت عمومی” یا “سیستم” وارد شوید. نام این قسمت ممکن است بسته به نسخه رابط کاربری گوشی شما متفاوت باشد.

مرحله ۳: روی گزینه زبان (Language) ضربه بزنید.

در منوی مدیریت عمومی یا سیستم، گزینه‌ی “زبان” را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

مرحله ۴: روی گزینه افزودن زبان (Add Language) ضربه بزنید.

در صفحه زبان‌ها، گزینه “افزودن زبان” یا “Add Language” را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

مرحله ۵: زبان فارسی یا زبان دلخواه خود را انتخاب کنید.

یک لیست کشویی از زبان‌ها ظاهر می‌شود که آن‌ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کرده است. در این قسمت زبان فارسی را پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید.

مرحله ۶: زبان فارسی را به عنوان زبان پیش‌فرض تنظیم کنید.

اکنون انتخاب کنید که زبان فارسی به عنوان زبان پیش‌فرض گوشی شما تنظیم شود، به این ترتیب تمام سیستم و منوها به زبان فارسی نمایش داده خواهند شد.

پس از اتمام این مراحل، گوشی سامسونگ شما به زبان فارسی تغییر خواهد کرد و شما می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید. این عملیات برای تمام گوشی‌های اندرویدی و سامسونگ قابل انجام است و به شما اجازه می‌دهد زبان گوشی را به زبان دلخواهتان تغییر دهید.

تغییر زبان گوشی سامسونگ

برنامه تغییر زبان گوشی سامسونگ از انگلیسی به فارسی

برای تغییر زبان گوشی از انگلیسی به فارسی، راه‌های متعددی وجود دارد. یکی از روش‌ها استفاده از برنامه‌های فارسی‌ساز مانند “فارسی ساز”، “تغییر زبان” و “Language Enabler” است که می‌توانند در این کار به شما کمک کنند. همچنین، برخی از گوشی‌های سامسونگ و شیائومی به شما این امکان را می‌دهند که زبان گوشی را به فارسی تغییر دهید. با این حال، متد تغییر زبان برای هر گوشی ممکن است متفاوت باشد. برای انجام این کار، به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و زبان مورد نظر را انتخاب کنید.

روش دیگر برای تغییر زبان از انگلیسی به فارسی، انجام این مراحل است:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. به پایین بروید و “System” را در پایین صفحه پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  3. در بخش “Language & input” که در بالای صفحه قرار دارد و کنار نماد کره زمین است، روی آن ضربه بزنید.
  4. سپس به ورودی “Languages” یا “Language and region” که نماد آن دارای حرف A است مراجعه کنید و روی آن ضربه بزنید.
  5. در اینجا، روی “Add a language” ضربه بزنید. این گزینه معمولاً در پایین صفحه و کنار علامت به علاوه (+) قرار دارد.
  6. یک لیست از زبان‌های موجود که می‌توانید در گوشی خود استفاده کنید، نمایش داده می‌شود. در صورت نیاز، به پایین بروید و زبان “Persian” را پیدا کنید.
  7. روی “Persian” ضربه بزنید. برخی از زبان‌ها ممکن است بسته به منطقه مختلف نسخه‌های متفاوتی داشته باشند. به طور عمومی، شما می‌توانید “Persian (Iran)” را انتخاب کنید.
  8. پس از انتخاب “Persian (Iran)”، به صفحه “Languages” بازگردید و این انتخاب به لیست اضافه خواهد شد.
  9. حالا می‌توانید با کشیدن و رها کردن “Persian (Iran)” را به بالای لیست ببرید تا به عنوان زبان پیش‌فرض گوشی شما تنظیم شود.

با این روش‌ها، می‌توانید به سادگی زبان گوشی خود را از انگلیسی به فارسی تغییر داده یا به زبان دیگری که مورد نیاز دارید تغییر دهید.

تغییر زبان گوشی سامسونگ به فارسی

یک راه دیگر برای تغییر زبان گوشی به فارسی، استفاده از برنامه‌های تغییر زبان است، مخصوصا اگر گوشی شما از فارسی پشتیبانی نمی‌کند.برنامه های زیادی هستند که ممکن است برای شما مناسب باشند. یکی از این برنامه‌ها، “فارسی‌ساز” است که نیازی به روت کردن گوشی ندارد و از اندروید ۴.۱ به پایین هم پشتیبانی می‌کند. برای تغییر زبان گوشی به فارسی با استفاده از این برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه “فارسی‌ساز” را از منبع معتبر دانلود و نصب کنید.
  2. در لیست زبان‌های موجود در برنامه، زبان “فارسی” را انتخاب کنید.
  3. در صورتی که زبان فارسی در لیست موجود نبود، روی گزینه “تنظیمات دستی” یا “Custom Locate” کلیک کنید. سپس در بخش “Label” عبارت “Persian” را وارد کنید و در بخش “Language” عبارت “fa” (حتماً با حروف کوچک) را بنویسید. همچنین، در بخش “Country” نیز “IR” (حتماً با حروف بزرگ) را وارد کنید. سپس به صفحه اصلی برنامه برگردید و حالا زبان “فارسی” را انتخاب کنید.
  4. برای اعمال تغییرات، گوشی خود را خاموش و دوباره روشن کنید.

پس از انجام این مراحل، زبان گوشی به فارسی تغییر خواهد کرد و می‌توانید از آن به‌عنوان زبان اصلی و رابط کاربری خود استفاده کنید. با استفاده از این برنامه‌ها، حتی اگر گوشی شما از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید با انجام این تغییرات از زبان مورد نظر خود استفاده کنید.

تغییر زبان گوشی سامسونگ به انگلیسی

اگر مایلید زبان گوشی خود را به فارسی تغییر دهید، مراحلی که قبلاً ذکر شد را دنبال کنید تا زبان را به فارسی تغییر دهید. اما اگر در آینده نیاز به بازگشت به زبان انگلیسی داشتید، می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید. در تمامی دستگاه‌های موبایل اندروید، راهکارهای مشابهی برای تغییر زبان وجود دارد. از تنظیمات گوشی خود وارد بخش Language & input شوید و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. این مراحل برای همه گوشی‌ها به طور کلی یکسان است.

اگر زبانی که می‌خواهید استفاده کنید در لیست زبان‌ها وجود ندارد، می‌توانید کیبورد مربوطه را به گوشی خود اضافه کنید. برای انجام این کار، به پست “نصب کیبورد در گوشی اندروید” مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را دریافت کنید. اکنون با توجه به نیاز خود، می‌توانید به راحتی زبان گوشی خود را تغییر داده و از تمام امکانات و اطلاعات گوشی بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

اکنون که به انتهای مطلب رسیدیم به خوبی از روش های مختلف تغییر زبان گوشی سامسونگ و همچنین گوشی های اندرویدی مطلع شدید و به راحتی می‌توانید زبان گوشی خود را به هر زبانی که دوست دارید تغییر دهید و از آن استفاده کنید. اگر در تنظیمات زبان و به طور کلی در روند تنظیمات گوشی سامسونگ شما مشکلی وجود دارد می‌توانید وارد صفحه تعمیرات موبایل سامسونگ شوید و درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما مورد شما را بررسی کنند و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *