بلاگ

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ
۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به طور اتفاقی تمام پیام‌های گوشی خود را پاک کرده باشید! در برخی موارد، افراد به دلایل مختلف اقدام به حذف پیام‌های خود می‌کنند؛ اما پس از مدتی پشیمان می‌شوند و دوست دارند اس‌ام‌اس های قدیمی خود را بازیابی کنند. ما در این مقاله از سایس به راه‌حل‌هایی برای بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ و اندروید می‌پردازیم و بهترین برنامه ریکاوری پیام های حذف شده را معرفی خواهیم کرد.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ

می‌توانید با استفاده از ابزار بازیابی اطلاعات سامسونگ، حتی بدون نیاز به گرفتن فایل پشتیبان از اطلاعات گوشی‌تان، اطلاعات و پیام‌های از دست رفته را بازیابی کنید. این روش با یک ابزار موثر برای بازگرداندن پیام‌های حذف شده از گوشی های سامسونگ است. این ابزار به طور کامل دستگاه را اسکن می‌کند تا پیام‌های حذف شده را پیدا کند.

مهم نیست که چگونه پیام‌ها حذف شده‌اند، اما مهم‌ترین چیز نحوه بازیابی آن‌ها است. با استفاده از این برنامه نرم‌افزاری، اکنون نه تنها پیام‌های متنی بلکه داده‌های دیگر مانند عکس‌ها، فیلم‌ها، صداها، مخاطبین، سابقه تماس‌ها و بسیاری دیگر از دیتاها را می‌توانید بازیابی کنید. این برنامه از هر مدل سامسونگ پشتیبانی می‌کند، بنابراین بدون هیچ تاخیری، فقط کافی است نرم‌افزار “Samsung Data Recovery” را بارگیری کنید و بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ را انجام دهید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ

بیشتر بدانید: بالا بردن کیفیت دوربین گوشی سامسونگ

بازیابی پیامک و اس ام اس های پاک شده در گوشی اندرویدی

در صورتی که قبل از پاک شدن پیام‌ها بکاپ گرفته‌اید، دو راه برای انجام بازیابی پیش‌رو دارید. اگر با استفاده از Google Drive یا برنامه‌های مشابه، پیام‌هایتان را پشتیبان‌گیری کرده‌اید، می‌توانید به راحتی نسخه پشتیبان را بازیابی کنید و همه پیام‌هایتان به حالت اولیه بازگردند.

در صورتی که قبل از پاک شدن پیام‌ها اقدام به تهیه نسخه پشتیبانی نکرده‌اید، نگران نباشید؛ چراکه هنوز هم می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید و پیام‌هایتان را بازیابی کنید. اپلیکیشن‌های مختلفی برای بازیابی اس ام اس ها در گوشی‌های اندروید وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای بازیابی پیام‌های متنی خود استفاده نمائید. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، شانس بازیابی پیام‌های حذف‌شده‌تان نیز افزایش می‌یابد.

بازیابی اس ام اس های پاک شده با نسخه پشتیبان

اگر قبلاً Google Drive را در گوشی اندرویدی خود فعال کرده‌اید، می‌توانید نسخه بکاپ را بازیابی کنید و به واسطه آن، پیامک‌های حذف شده را بازگردانید. برای بازیابی نسخه پشتیبان، ابتدا باید تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. این عملیات باعث پاک شدن تمام اطلاعات موجود در گوشی می‌شود تا بتوانید پیام‌های متنی از دست رفته را بازیابی کنید. اگر این روش را انتخاب کرده‌اید، حتماً از فایل‌های مهمتان پشتیبان بگیرید. سپس فرآیند زیر را انجام دهید:

  1. وارد تنظیمات (Settings) دستگاه شوید و گزینه System را انتخاب کنید.
  2. سپس روی گزینه Reset Options کلیک کنید.
  3. در صفحه پیش رو، با انتخاب گزینه Reset All Data فرآیند ریست شدن آغاز می‌شود.

این فرآیند به تنظیمات کارخانه منتقل می‌شود و ممکن است چند دقیقه طول بکشد. پس از روشن شدن گوشی، شروع به تنظیمات موردنظر خود کنید. وقتی گوشی از شما می‌خواهد با حساب Google خود وارد شوید، باید حساب جیمیلی که هنگام راه‌اندازی اولیه گوشی و برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کرده‌اید، وارد کنید.

بدین این ترتیب، به پشتیبان Google Drive خود دسترسی خواهید داشت. اکنون می‌توانید بازیابی اطلاعات را انجام داده و گزینه SMS Messages را فعال کنید. پس از پایان بارگیری محتویات از نسخه بکاپ، می‌توانید تمام اس ام اس های پاک شده را بازیابی کنید.

بیشتر بدانید: رفع مشکل افزایش دمای باتری سامسونگ

بازیابی پیام‌های حذف شده در گوشی اندرویدی بدون نسخه پشتیبان

اگر قبلاً از پیام‌های خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، می‌توانید از برنامه‌های دیگری برای بازیابی این پیام‌ها استفاده کنید. برخی از این برنامه‌ها شامل Dr. Fone Android Data Recovery و PhoneRescue هستند که تنظیمات مشابهی دارند.

این برنامه‌ها با اسکن کردن گوشی، پیام‌های حذف شده را پیدا می‌کنند و سپس به شما اجازه می‌دهند به طور انتخابی آن پیام‌ها را در تلفن خود بازیابی کنید. هرچند که تضمینی برای بازگشتن همه پیام‌ها از این طریق وجود ندارد، اما اگر از روش‌های دیگر موفق به بازیابی پیام‌ها نشدید، می‌توانید این راهکار را نیز تست کنید. به هر حال، بازگرداندن پیام‌ها با استفاده از این برنامه‌ها یک گزینه اضافی و مفید برای امتحان کردن است.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ

بکاپ گیری از اطلاعات گوشی اندروید

وقتی که گوشی اندروید خود را خریداری می‌کنید، یک امری بسیار مهم و اساسی که باید انجام دهید، ثبت ایمیل برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعاتتان است. اگر تا به حال از اطلاعات موجود در گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، بهتر است تا اطلاعات بیشتری را از دست ندهید و همین حالا این گزینه را فعال کنید. راه‌اندازی نسخه پشتیبان از طریق گوگل درایو یا برنامه‌های مشابه کار دشواری نیست؛ کافیست مراحل زیر را طی کنید.

  1. به تنظیمات گوشی خود بروید و روی بخش System ضربه بزنید.
  2. سپس گزینه Backup را انتخاب کنید.
  3. در انتها، با انتخاب “Turn On”، پشتیبان‌گیری از Google Drive در تلفن شما فعال می‌شود.
  4. با دنبال کردن دستورالعمل‌های مربوطه، Google Drive به صورت مداوم از محتوای تلفن شما پشتیبان‌گیری می‌کند؛ وقتی که به پیام‌ها یا فایل‌های حذف شده نیاز داشتید، می‌توانید نسخه‌های پشتیبان را بازیابی کنید.

بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ در گوشی روت نشده

اگر قصد دارید پیام های پاک شده را بازیابی کنید و گوشی اندرویدتان هم روت نشده است، راهکارهای مفیدی برای شما وجود دارد. مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

  1. در ابتدا، اطلاعات نوشتاری جدیدی را به دستگاه اضافه نکنید و از اجرای برنامه‌های پس‌زمینه خودداری کنید. اتصال وای‌فای و موبایل‌دیتا را هم غیرفعال کنید. همچنین، سیم‌کارت را از دستگاه خارج کنید تا سرویس‌دهی آن مختل نشود.
  2. در مرحله بعد، یک برنامه ریکاوری پیامک مناسب را دانلود کنید. حتماً از برنامه‌ای استفاده کنید که با مدل گوشی اندروید شما سازگاری داشته باشد. برخی از ابزارهای بازیابی پیامک نیازمند دسترسی به روت هستند. اگر گوشی شما روت نشده است، با توجه به اینکه نیاز به روت ندارید، انتخاب یک برنامه بازیابی مناسب مهم است.

دو برنامه ریکاوری پیامک را به شما معرفی می‌کنیم: [DiskDigger] و [Data Recovery Suite]. این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند به طور انتخابی پیامک‌های حذف شده را در گوشی خود بازیابی کنید. هرچند که ممکن است نتوانید همه پیامک‌ها را بازگردانید، اما اگر موفق شوید، ممکن است به پیام‌های مهم و ارزشمندتان دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بدانید: ریکاوری عکس و فیلم گوشی سامسونگ

بازیابی اس‌ام‌اس‌های حذف شده با برنامه Data Recovery Suite

Data Recovery Suite یک ابزار ریکاوری قدرتمند برای بازیابی اطلاعات حساس از دستگاه موبایل است. این برنامه ریکاوری اس ام اس های پاک شده، عملکرد خود را با بازیابی حجمی معادل ۱ گیگابایت از اطلاعات دستگاه به صورت رایگان نشان می‌دهد. با توجه به اینکه معمولاً اطلاعات مهم ما در اندازه‌های کمتری از ۱ گیگابایت ذخیره می‌شوند، می‌توانید به‌راحتی از این برنامه برای بازیابی اس‌ام‌اس‌های حذف شده استفاده کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری برای استفاده از این اپلیکیشن دارید، می‌توانید به بخش راهنما (Help) در اپلیکیشن مراجعه کنید.

اولین مرحله برای استفاده از این برنامه، نصب آن روی گوشی موبایل شماست. پس از نصب، به بخش تنظیمات (Settings) دستگاه بروید و گزینه Developer Options را انتخاب کنید. سپس USB debugging را فعال کنید.

اگر برخی از دستگاه‌های اندروید گزینه Developer Options را ندارند، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به بخش About Phone بروید و چندبار روی گزینه Build Number بزنید تا پیغام “You are a Developer” روی نمایشگر دستگاه نمایش داده شود.
  2. سپس مجدد وارد تنظیمات شوید و گزینه Developer Options را انتخاب کنید.
  3. پس از فعال‌کردن USB debugging، از کابل USB استفاده کنید و دستگاه‌تان را به کامپیوتر متصل کنید.

در این لحظه، ابزار ریکاوری پیامک، دستگاه گوشی شما را تشخیص داده و آماده‌ی بازیابی اطلاعات می‌شود. با استفاده از Data Recovery Suite، می‌توانید به راحتی پیام‌های حذف شده خود را بازیابی کنید.

ابزار diskdigger برای بازیابی پیامک های پاک شده

برای بازگردانی اطلاعات حذف شده، ابزارهای مناسب و کارآمدی وجود دارند و یکی از این ابزارها، برنامه DiskDigger است که نسخه‌ جدید آن نیازی به دسترسی به روت ندارد. این برنامه امکان بازیابی اطلاعات و پیامک‌های حذف شده را برای کاربران فراهم می‌کند.

با استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها، کاربران همواره راهکارهای مفیدی در اختیار دارند. برای بازیابی اطلاعات نظیر پیامک و انواع فایل‌ها در گوشی‌های اندروید، اپلیکیشن DiskDigger وجود دارد که به صورت رایگان قابل نصب است.

این اپلیکیشن به‌طور اختصاصی برای گوشی‌های اندروید طراحی شده است و تمامی اطلاعات گوشی را اسکن می‌کند تا در صورت پاک شدن پیامک‌ها یا اطلاعات دیگر، کاربران بتوانند آن‌ها را بازیابی کنند. این نکته حائز اهمیت است که قبل از حذف اطلاعات، این برنامه را باید روی گوشی خود نصب کنید تا بتوانید بازیابی انجام دهید. با استفاده از DiskDigger، امکان بازیابی داده‌ها به راحتی در قابل انجام است.

بازیابی پیام های حذف شده در گوشی اندرویدی روت شده

اگر دستگاه اندروید شما روت شده باشد، شما به ازای بازیابی هر اطلاعات از دست رفته، فرصت بیشتری خواهید داشت. در این شرایط، دو روش مختلف برای بازیابی پیامک‌های حذف شده در دستگاهتان وجود دارد. اولین روش استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که با نصب کردن آنها بر روی دستگاه اندرویدی خود، قابلیت بازیابی برخی از اطلاعات نظیر پیام‌های حذف شده را به شما ارائه می‌دهند.

در این روش، نیازی به استفاده از یک کامپیوتر و ابزار اختصاصی در سیستم عامل ویندوز وجود ندارد. با این حال، روش دوم مشابه مراحل پیشینی است که در بخش قبلی توضیح داده شد. در این روش، شما ابزارها یا برنامه‌های ریکاوری اطلاعات خاصی را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان نصب می‌کنید و با اتصال دستگاه اندرویدی خود و اجرای برنامه مورد نظر، نسبت به بازیابی اطلاعات مورد نیاز وارد عمل می‌شوید.

برای استفاده از این روش، ابتدا به مراحل اقدامات فوق بپردازید و دستگاه خود را تا حد امکان محدود کنید تا جلوی ذخیره شدن اطلاعات بیشتری بر روی حافظه دستگاه گرفته شود. بعد از آن، انتخاب برنامه ریکاوری پیامک مورد نظرتان و اقدام به بازیابی پیامک‌های حذف شده خود کنید. ابزارها و برنامه‌های ریکاوری پیامک برای دستگاه‌های اندرویدی روت شده به مراتب تنوع بیشتری نسبت به ابزارهای موجود در دستگاه‌های اندرویدی روت نشده دارند.

استفاده از ابزارها و برنامه‌هایی که برای دستگاه‌های روت شده عرضه شده‌اند، ممکن است به صورت کاملاً رایگان امکان‌پذیر نباشد، اما بسیاری از این برنامه‌ها دارای نسخه‌های آزمایشی (Trial) هستند که مدت زمان استفاده‌ی آن‌ها محدود می‌شود. با استفاده از نسخه آزمایشی این برنامه‌ها، می‌توانید به‌صورت موثر پیامک‌های حذف شده در دستگاه اندرویدیتان را بازیابی کنید.

بیشتر بدانید: چگونه جستجوی ایمن را در گوشی سامسونگ غیر فعال کنیم؟

دسترسی به اس ام اس های پاک شده با مراجعه به اپراتورهای خدماتی

علاوه بر روش‌های ساده و کاربردی برای بازیابی پیامک‌های حذف‌شده که با شما به اشتراک گذاشتیم، روش نهایی برای دسترسی به پیامک‌های حذف‌شده را نیز برای شما توضیح می‌دهیم. این روش پیشنهادی، مراجعه به دفاتر اپراتورهای خدماتی و ارائه مدارک لازم به آن‌ها جهت درخواست پرینت پیامک‌های خود است. این راه حل از نظر فرایندهای اداری و حقوقی کمی پیچیده‌تر است و بهتر است قبل از انتخاب آن، از راه‌های ساده‌تری که در این مقاله ذکر شد استفاده کنید.

در صورتی که روش‌های ساده‌تر برای بازیابی پیامک‌های حذف‌شده جوابگو نبوده و می‌خواهید از این روش استفاده کنید، به‌دلیل پیچیدگی و مراحل اداری، باید آن را به عنوان گزینه نهایی در نظر بگیرید. مراجعه حضوری به اپراتورها ممکن است وقت‌گیر و زحمت‌آور باشد، بنابراین از راه‌های ساده‌تر و موثرتری که در این مقاله آورده‌ایم، استفاده کنید تا بدون نیاز به مراجعه حضوری و پیگیری‌های قانونی به هدف خود یعنی دسترسی به پیام‌های حذف‌شده دست یابید.

در صورتی که از سامانه ارسال پیامک انبوه استفاده می‌کنید، نیازی به نگرانی بابت پاک شدن و یا نبود هر گونه اطلاعات در پنل شما وجود ندارد. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان پشتیبانی پنل پیامکی خود، به راحتی به هر اطلاعات پاک‌شده خود دسترسی داشته باشید و به آسانی اطلاعات مورد نیاز را بازیابی کنید. بنابراین می‌توانید با اطمینان از سیستم خود استفاده کنید و به آسانی به پیام‌های حذف‌شده دسترسی داشته باشید.

جمع بندی

در پایان این مقاله به خوبی با روش های بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ و همینطور بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ بدون نیاز به کامپیوتر آشنا شدید. سعی کنید همیشه از اطلاعات خود بکاپ داشته باشید تا به مشکلی برنخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *