بلاگ

علت کم شدن باتری هلث ایفون | مراقبت از باتری هلث آیفون

علت کم شدن باتری هلث ایفون
به این پست امتیاز دهید

قطعا اگر شما هم گوشی آیفون داشته باشید، موضوع سلامت باتری یا همان Battery Health آن برای شما اهمیت دارد و حتما نگرانی هایی بابت مراقبت از آن خواهید داشت. شرکت اپل از آیفون ۶ به بعد یک قسمت جدیدی به تنظیمات گوشی های خود اضافه کرد که به کاربران کمک می‌کند تا از وضعیت سلامت باتری و درصد آن مطلع شوند. در این مقاله از سایت سایس قصد دارم تا با توجه به پرسش های بسیاری درمورد اینکه باتری هلث آیفون چیست و علت کم شدن باتری هلث ایفون چه چیز هایی می‌باشند نیز به طور کامل به آن بپردازم تا به درک کاملی از موضوع هلث باتری ایفون برسید.

باتری هلث آیفون چیست؟ | iphone battery health

یک توضیح ساده برای سوال “سلامت باتری آیفون یعنی چی” این است که وضعیت سلامت باتری آیفون را نشان می‌دهد که چه درصدی از ظرفیت اولیه باتری هنوز باقی مانده است. هنگامی یک آیفون جدید بخرید باید سلامت باتری آن ۱۰۰ درصد باشد و زمانی که به شارژ می‌زنید، شارژ آن ۱۰۰ می‌شود و پس از آن به مرور و به میزان استفاده شما از گوشی شروع به کاهش و کم شدن می‌کند. اما اگر سلامت باتری آیفون کمتر از ۱۰۰٪ باشد، بدون شک باتری زودتر از قبل خالی می‌شود و این روند ادامه خواهد یافت.

به عنوان مثال اگر باتری گوشی خود را پس از ۶ ماه یا یک سال بررسی کنید، احتمالاً با درصدی حدود ۹۵٪ مواجه می‌شوید که بر اساس آمارهای خود شرکت آیفون، این درصد برای سلامت باتری تلفن همراه شما مناسب است. اگر تعمیرات ایفون برای شما جذاب است پیشنهاد می‌کنیم به صفحه آموزش تعمیر گوشی آیفون سر بزنید.

باتری هلث ایفون چیست

علت کم شدن باتری هلث ایفون چیست؟

هنگام استفاده طولانی از آیفون، ممکن است تاخیر در اجرای برنامه‌ها را تجربه کنید که این امر معمولاً به کاهش توان باتری مربوط می‌شود. در این مواقع مهم است که از عملکرد صحیح باتری موبایل خود اطمینان حاصل کنید. بهتر است با علائم خرابی باتری آشنا شوید تا در صورت وجود مشکل، بتوانید به سرعت باتری آیفون خود را تعویض کنید. یکی از نشانه‌های خرابی باتری آیفون، این است که گوشی تنها هنگام شارژ یا متصل شدن به منبع برق روشن می‌ماند و یا به طور ناگهانی خاموش می‌شود. همچنین باتری ممکن است داغ شود و یا تورم کند که باعث باز شدن قاب پشت گوشی می‌شود.

خدمات تخصصی سایس: تعویض باتری ایفون

چرا سلامت باتری آیفون زود کم می‌شود؟ در پاسخ به این سوال هم که در راستای علت کم شدن باتری هلث ایفون است باید بگوییم که موارد زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند هلث آیفون زود کم بشود و ممکن هست باتری گوشی شما حتی تعویض شده باشد! درنتیجه باید یک فرد متخصص آن را بررسی کند و از کیفیت باتری آیفون خود مطمئن شوید تا با این مشکل مواجه نشوید. زمانی هم که باتری گوشی تعویض شود باید با دستگاه JC V1S پروگرام شود و نیاز به پروگرامر ضروری می‌باشد.

ممکن است با آپدیت جدید iOS 15، تنظیمات آیفون شما به صورت پیش‌فرض بازنشانی شده باشد و این موجب خالی شدن سریع باتری شود. یکی از تنظیماتی که می‌تواند به این مشکل مربوط شود، عملکرد Raise to Wake است. این عملکرد به طور پیش‌فرض در تمام مدل‌های آیفون (iOS 10.3 یا بالاتر) فعال است. اگر آیفون خود را بیش از حد حرکت می‌دهید یا در حال راه رفتن هستید و در دستتان تکان می‌خورد، صفحه نمایش به طور مداوم روشن می‌شود و این باعث خالی شدن سریع باتری می‌شود. برای غیرفعال کردن Raise to Wake و صرفه‌جویی در عمر باتری آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
  2. مقداری به پایین اسکرول کنید و گزینه “Display & Brightness” را انتخاب کنید.
  3. کمی پایین تر بروید تا گزینه “Raise to Wake” را پیدا کنید و آن را خاموش کنید. وقتی این گزینه در حالت خاکستری قرار دارد، به این معنی است که عملکرد Raise to Wake غیرفعال است.

علت کم شدن باتری هلث ایفون

با انجام این تغییرات، صفحه نمایش آیفون شما به طور مداوم روشن نخواهد شد و همین امر به شما کمک می‌کند از باتری هلث آیفون خود مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید: نشانه های خرابی باتری گوشی

مراقبت از باتری هلث ایفون و افزایش عمر باتری

برای افزایش عمر باتری و همچنین افزایش درصد باتری آیفون خود، می‌توانید تنظیمات روشنایی خودکار نور صفحه نمایش را فعال کنید. این ویژگی با تنظیم نور صفحه نمایش بر اساس سطوح نور محیط، به شما کمک می‌کند تا از هدر دادن نور غیرضروری صفحه جلوگیری کنید، درنتیجه به افزایش عمر باتری گوشی خود کمک می‌کنید. برای فعال کردن تنظیمات روشنایی خودکار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به منوی تنظیمات بروید
  2. اسکرول کنید و گزینه “Accessibility” را انتخاب کنید
  3. در صفحه Accessibility، بر روی گزینه “Display & Text Size” کلیک کنید
  4. به پایین بروید و تنظیمات “Auto-Brightness” را پیدا کرده و آن را فعال کنید

با انجام این تغییرات، آیفون شما به طور خودکار نور صفحه نمایش را بر اساس نیازهای نور محیط تنظیم خواهد کرد که به بهبود عمر باتری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

بیشتر بدانید: تشخیص باتری اصلی ایفون

سلامت باتری آیفون باید چند درصد باشد؟

طبیعتا سلامت باتری آیفون هرچقدر بیشتر و به ۱۰۰ نزدیک تر باشد بهتر است، اما با این حال با توجه به درصدی که کمپانی اعلام کرده، در صورتی که شما از گوشی برای بازی‌های سنگین یا برنامه‌های ضعیف استفاده نکنید، یک کاهش ۵ درصدی در سلامت باتری به ازای هر سال استفاده تخمین زده شده است. علاوه بر این، کمپانی اپل بیان کرده است که اگر سلامت باتری بیشتر از ۸۰ درصد باشد، شما می‌توانید بدون نگرانی و با استفاده روزمره، مانند قبل از آیفون خود استفاده کنید و نیازی به تعویض آن نیست.

علت کم شدن باتری هلث ایفون

برگرداندن سلامت باتری آیفون

اگر سلامت باتری گوشی شما کاهش پیدا کرده باشد، تنها راه حل موجود برای حل این مشکل تعویض آن است. کاهش ظرفیت باتری به صورت مستقیم با تغییرات شیمیایی در ساختار آن مرتبط است و به طور عملی بعد از کاهش سلامت باتری آیفون امکان بازگشت و برگرداندن باتری ایفون به ۱۰۰ درصد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض باتری گوشی های پلمپ

تست سلامت باتری آیفون

جهت بررسی تست سلامت باتری ایفون می‌توانید به قسمت Setting بروید و گزینه Battery را بزنید و در انتها بر روی Battery Health کلیک کنید. یکی دیگر از ساده ترین روش هایی که برای تست سلامت باتری آیفون وجود دارد، استفاده از کد تست سلامت باتری آیفون است که این کد دستوری *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱* می‌باشد، کافیست این کد را شماره گیری کنید. حالا می‌توانید به بخش Field Mod بروید و به وضعیت باتری گوشی خود دسترسی داشته باشید.

چنانچه برای باتری گوشی ایفون شما مشکلی پیش آمده است و یا به صورت ناگهانی باتری هلث آن کاهش پیدا کرده است، می‌توانید به صفحه تعمیرات موبایل مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل گوشی شما در سریع ترین زمان بررسی شود.

1 نظر در “علت کم شدن باتری هلث ایفون | مراقبت از باتری هلث آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *