بلاگ

دلیل هنگ کردن گوشی چیست؟ رفع مشکل هنگ کردن گوشی

دلیل هنگ کردن گوشی
به این پست امتیاز دهید

در حال حاضر، بیشتر افراد یک گوشی هوشمند دارند و زمان بسیاری از شبانه روز خود را برای استفاده از آن صرف می‌کنند. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید، کند شدن عملکرد گوشی یا هنگ کردن آن است، اما دلیل هنگ کردن گوشی چیست؟ دلایل هنگ کردن گوشی ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد و به گونه ای است که تفاوت آن کاملا با حالت عادی به وضوح مشخص است و گاهی اوقات به شدت شما را کلافه خواهد کرد.

کند شدن عملکرد گوشی می‌تواند باعث اختلال در عملکرد گوشی شما شود و شاید حتی نیاز به تعمیر موبایل داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم درباره دلیل هنگ کردن گوشی توضیحاتی ارائه دهیم و راهکارهایی را بیان کنیم تا در زمانی که با این مشکل مواجه می‌شوید، به راحتی آن را حل کنید.

ویروسی شدن گوشی

هنگامی که گوشی شما به اینترنت متصل است، ممکن است در طول شبانه روز با برنامه‌ها و لینک‌های مخرب متعددی مواجه شوید. برخی از سایت‌ها ممکن است برنامه‌های مخربی را به شما پیشنهاد دهند. این برنامه‌ها یا لینک‌ها، از لحاظ ظاهری بدون مشکل به نظر می‌رسند اما در واقع حامل ویروس‌هایی هستند که ممکن است به گوشی موبایل شما آسیب برسانند.

این ویروس‌ها یا به عبارت دیگر بدافزارها، می‌توانند اطلاعات گوشی شما را به خطر بیاندازند و باعث بروز مشکلاتی شوند که شاید منشأ آن‌ها را به راحتی تشخیص ندهید. در صورت مشاهده علائمی از وجود ویروس در گوشی خود، توصیه می‌کنیم یک برنامه ضد ویروس قابل اعتماد و با لایسنس را بر روی گوشی خود نصب کنید. همچنین، از نصب برنامه‌های ناشناخته و کلیک بر روی لینک‌های مشکوک خودداری کنید. این اقدامات به شما کمک می‌کند تا گوشی‌تان را از تهدیدات ویروسی محافظت کنید.

shdghh min

پر شدن حافظه Cache

پر شدن حافظه کش یکی از مهمترین دلیل های هنگ کردن گوشی است. وقتی برنامه‌های مختلف را به صورت همزمان اجرا می‌کنید و بین آن‌ها سوئیچ می‌کنید، حافظه کش به طور مداوم تغییر می‌کند و ممکن است سبب هنگ کردن گوشی شما شود. برای حل این مشکل، می‌توانید از برنامه‌هایی که حافظه کش را پاکسازی می‌کنند استفاده کنید. این برنامه‌ها می‌توانند حافظه کش گوشی را بهینه‌سازی کرده و سرعت عملکرد آن را افزایش دهند.

شما می‌توانید خودتان به صورت دستی حافظه کش گوشی را پاک کنید. برخی از گوشی‌ها قابلیت پاکسازی حافظه کش را در تنظیمات دارند و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. با پاکسازی دوره‌ای حافظه کش، می‌توانید مشکل کندی گوشی را به حداقل برسانید و تجربه استفاده بهتری داشته باشید. با انجام این اقدامات ساده، می‌توانید عملکرد گوشی خود را بهبود ببخشید و از سرعت و کارایی بهتری برخوردار شوید.

باز بودن و استفاده همزمان از چند برنامه

گوشی‌های هوشمند امکان باز بودن همزمان چند برنامه را دارند. به عنوان مثال، ممکن است به طور همزمان از برنامه‌هایی مانند واتساپ، اینستاگرام، تلگرام، مرورگر و یک بازی استفاده کنید و آن‌ها را روی گوشی خود باز نگه داشته باشید. استفاده از برنامه‌های مختلف باعث اشغال حافظه RAM سیستم عامل گوشی شما می‌شود و باقی‌مانده آن در هنگام استفاده از برنامه‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اکنون فکر کنید به صورت همزمان برنامه‌های متعددی را روی گوشی خود نصب کرده‌اید، حافظه RAM گوشی شما پر می‌شود و باعث هنگ کردن گوشی می‌شود.

پر شدن حافظه داخلی گوشی

یکی از عوامل مهمی که می‌تواند باعث عملکرد نامناسب و هنگ کردن گوشی شما پس از مدتی شود، پر شدن حافظه گوشی است. امروزه برنامه‌های متعددی وجود دارند که ممکن است حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی را اشغال کنند. اکثر افراد نیز با نصب برنامه‌های مختلف، حافظه گوشی خود را پر می‌کنند.

نصب برنامه‌های گوناگون می‌تواند باعث افزایش حافظه گوشی و کاهش عملکرد آن شود. در صورتی که حافظه گوشی پر شده باشد، تغییراتی در سرعت عملکرد گوشی قابل مشاهده است. بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان از نصب برنامه‌های غیرضروری خودداری کنید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید برنامه‌های غیرضروری را حذف کنید تا به مشکل پیش آمده رسیدگی شود. یک راه حل دیگر که پیشنهاد می‌دهم، استفاده از یک حافظه خارجی برای گوشی می‌باشد. انتقال برخی از فایل‌ها و برنامه‌ها به حافظه خارجی می‌تواند به شما کمک کند تا فضای داخلی گوشی را آزاد کنید و به عملکرد بهتری دست یابید.

دلیل هنگ کردن گوشی

تغییراتی در تم‌ها

یکی از ابزارهایی که برای گوشی‌های هوشمند موجود است و مورد علاقه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، تم‌ها هستند. تم‌ باعث تغییراتی در ظاهر گوشی شما می‌شود و برای برخی افراد جذابیتی زیادی دارد. بعضی از تم‌ها ممکن است باعث اختلال در سیستم عامل گوشی شما شوند و همچنین دانلود و نصب آن‌ها می‌تواند حافظه RAM را اشغال کند. نصب این تم‌ها ممکن است دلیل هنگ کردن گوشی و کاهش سرعت عملکرد آن باشد.

نصب اپلیکیشن های مدیریت باتری گوشی

برخی از افراد برنامه‌های مدیریت باتری را روی گوشی خود نصب می‌کنند و فکر می‌کنند که این برنامه‌ها سرعت گوشی را افزایش می‌دهند، در حالی که در واقع این برنامه‌ها ممکن است باعث سریع‌تر خالی شدن باتری گوشی شما شوند! بیشتر مواقع این برنامه‌ها باعث کاهش سرعت گوشی و گرم شدن آن می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود این نوع برنامه‌ها را نصب نکنید و در صورت نصب کردن، آن‌ها را از روی گوشی خود حذف کنید.

فعال بودن حالت صرفه‌جویی نیرو

حالت صرفه‌جویی نیرو یک حالتی است که در آن محدودیت‌هایی بر روی گوشی شما اعمال می‌شود تا باتری آن کمتر خالی شود. این محدودیت‌ها ممکن است باعث کاهش سرعت گوشی شما شوند. بنابراین، نیازی به قرار دادن گوشی در حالت صرفه‌جویی نیرو نیست.

حذف برنامه‌های غیرضروری

عادتی که برخی از ما داریم، نصب مداوم برنامه‌های مختلف بر روی گوشی خود است که شاید واقعا هیچ نیازی به آنها نداریم! برخی از برنامه‌ها روی گوشی ما نصب هستند، اما ما ماه به ماه از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. این عمل باعث پر شدن حافظه گوشی می‌شود و در نتیجه سرعت گوشی کاهش می‌یابد. بنابراین توصیه می‌شود برنامه‌های غیرضروری را از گوشی خود حتما حذف کنید و مدیریت مناسبی در انتخاب برنامه‌هایی که نصب می‌کنید داشته باشید.

دلیل هنگ کردن گوشی

فعال بودن حالت دانلود خودکار

در گوشی‌های اندرویدی قابلیت دانلود اتوماتیک به طور پیشفرض فعال می‌باشد. این قابلیت باعث می‌شود برنامه‌ها به صورت خودکار دانلود شوند، اما این عمل باعث اشغال فضای زیادی از حافظه‌ی رام گوشی می‌شود که منجر به کاهش سرعت و هنگ کردن آن می‌شود. با توجه به این موضوع، می‌توانید قابلیت دانلود خودکار را غیرفعال کنید تا از اشغال شدن غیرضروری فضای رام جلوگیری کنید و سرعت گوشی خود را بهبود بخشید.

جمع بندی

در این مقاله درباره دلیل های اصلی هنگ کردن گوشی صحبت کردیم و راهکارهای لازم برای جلوگیری از آن را بیان کردیم تا شما عزیزان بتوانید بهتر از گوشی خود استفاده کنید و جلوی هنگ کردن آن را بگیرید. به طور معمول بعد از مدتی که از عمر معمول گوشی می‌گذرد، هنگ کردن گوشی به خصوص در گوشی های اندرویدی شایع است. اگر به مرحله ای رسیدید که هیچ راهکاری برایتان کارساز نیست و کماکان از مشکل هنگ کردن گوشی خود رنج می‌برید، می‌توانید به واحد تعمیرات مجموعه ما مراجعه کنید و یا با پشتیبانان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *