آموزش تعمیر گوشی آیفون, آموزش تعمیرات موبایل, بلاگ

تعمیر برد آیفون | تعمیر برد گوشی اپل + ضمانت✔️

تعمیر برد آیفون
به این پست امتیاز دهید

مشکل در عملکرد مادربرد آیفون اپل، اگرچه موردی بسیار نادر است، اما در صورت وقوع ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند. وقتی مادربرد یک آیفون یا گوشی دیگر با مشکل مواجه می‌شود، علائم خاص و ناخوشایندی ظاهر می‌شوند. اما لازم به ذکر است که این علائم همیشه نشانه‌ای قطعی از عیب داخلی مادربرد نیستند. با این حال در صورت مشاهده این علائم، احتمال وجود مشکل در مادربرد گوشی شما و نیاز به تعمیر مادربرد آیفون بسیار بالاست. تعمیر برد گوشی اپل نیاز به دانش بالایی دارد و باید حتما فردی که دوره آموزش تعمیر آیفون را پشت سر گذاشته است اقدام به تعمیر آن نماید.

هزینه تعمیر برد آیفون

یکی از سوالات مهمی که کاربران اغلب مطرح می‌کنند، مربوط به هزینه تعمیر برد آیفون است. بهتر است بدانید که تعیین هزینه دقیق برای تعمیر برد این دستگاه ممکن نیست. هزینه تعمیر بستگی به میزان آسیب دیدگی برد و استفاده از قطعات مورد نیاز دارد. در فرایند تعمیر، ابتدا دستگاه باز می‌شود و سپس قطعات سخت‌افزاری برد با دقت بررسی می‌شوند. بعد از شناسایی بخشی که آسیب دیده است، می‌توان هزینه تعمیر آن را تخمین زد. در برخی موارد، اگر خرابی برد غیرقابل تعمیر تشخیص داده شود، نیاز به تعویض برد خواهید داشت. اما قبل از باز کردن گوشی، تخمین هزینه مرتبط با تعمیر یا تعویض برد ممکن نخواهد بود.

علائم خرابی برد آیفون اپل

  1. روشن نشدن آیفون: در صورتی که آیفون شما خراب شده و امکان روشن شدن آن وجود ندارد، احتمالاً نیاز به تعمیر برد آیفون دارید. البته روشن نشدن گوشی ممکن است به دلیل خرابی باتری یا ال سی دی باشد، اما در اکثر موارد خرابی مادربرد منجر به این مشکل می‌شود.
  2. خاموش و روشن شدن خودکار و ناگهانی آیفون: در صورتی که آیفون شما به صورت خودکار و در بازه‌های زمانی نامشخصی ریستارت می‌شود، احتمال وجود اختلال در مادربرد و مدارهای دستگاه وجود دارد. البته مشکل خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی ممکن است به باتری یا مدار تغذیه نیز مربوط باشد، اما در حدود ۵۰٪ موارد، مشکل در مادربرد و قطعات آن وجود دارد و نیاز به تعمیر برد آیفون توسط تعمیرکار ماهر است.
  3. هنگ کردن و فریز شدن دائمی آیفون: در شرایط عادی آیفون باید هیچگونه هنگ کردن و فریز شدنی نداشته باشد، زیرا از سخت‌افزار قدرتمندی استفاده می‌کند. اگر متکراراً با مشکل هنگ کردن و فریز شدن گوشی مواجه می‌شوید، احتمالاً برد دستگاه دچار مشکل شده است و در هر لحظه ممکن است یکی از قطعات یا مدارهای آن آسیب ببیند. بهتر است مشکل فریز شدن گوشی را جدی بگیرید و برای تعمیر برد آیفون اقدام کنید.

بیشتر بدانید: برد گوشی چیست

علائم خرابی برد آیفون اپل به علت آب خوردگی

یکی از علائم خرابی برد آیفون، آسیب به دلیل تماس با آب است. اگر گوشی شما در معرض قطرات آب قرار گرفته و آب وارد دستگاه شده باشد، مشکلات جدی و سوخت برد آیفون را به همراه خواهد داشت. با وجود استاندارد ضد آب موجود در برخی مدل‌های آیفون، اما هنوز هم قطرات آب وارد دستگاه می‌شوند و باعث مشکلات عملکرد و خطر سوخت برد می‌شوند. این مشکل ممکن است به دلیل تماس با قطرات باران یا حتی تماس دست خیس با صفحه نمایش گوشی رخ دهد. تعمیر برد آیفون در این حالت‌ها ضروری است تا از خطرات و آسیب های بیشتر جلوگیری شود.

آسیب فیزیکی و وارد شدن ضربه شدید به گوشی اپل

علی رغم اعتقاد رایج که زمین خوردن گوشی فقط به صفحه نمایش آن آسیب می‌رساند، باید بگوییم که ضربه های متکرار بر روی گوشی احتمال آسیب دیدن برد آیفون را افزایش می‌دهد. ضربات فیزیکی جدی به دستگاه می‌تواند منجر به جابجایی قطعات روی برد آیفون گردد یا حتی تراشه‌های داخلی گوشی را شکسته و آسیب برساند. تعمیرکاران توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ضربه دیدن دستگاه، حتما از قاب‌های گوشی با استحکام بالا در مقابل ضربات استفاده شود. این اقدام می‌تواند از خطرات بیشتری جلوگیری کند.

تجربه بهترین خدمات سایس: تعویض باتری آیفون

مراحل تعویض و تعمیر برد آیفون اپل

شرایط خوشبختانه برای تعمیر برد گوشی اپل در بسیاری از موارد وجود دارد. البته در صورتی که برد به طور کامل شکسته شده یا سوخته باشد، تعمیر مادربرد آیفون ممکن نخواهد بود و تعویض برد توسط تعمیرکاران ماهر و با تجربه ضروری خواهد بود. برای تعویض برد آیفون درصورتی که خودتان تعمیر کار ماهری هستید می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. با استفاده از قاب باز کن و اسپاتول درب پشتی گوشی را باز کنید.
  2. لبه بالایی درب پشت را با استفاده از بازکننده قاب آزاد کنید.
  3. لبه‌های چپ و راست درب پشت را آزاد کنید.
  4. حالا می‌توانید درب گوشی را بردارید.
  5. با دقت باتری آیفون را خارج کنید.
  6. اکنون سیم کارت را از گوشی خارج کنید.
  7. حافظه SD را از دستگاه خارج کنید.
  8. در این مرحله، پیچ‌های نگهدارنده فریم میانی را باز کنید.
  9. حالا می‌توانید فریم میانی را جدا کنید.
  10. در این بخش از تعویض برد گوشی، کانکتور دوربین اصلی را باز کنید.
  11. لبه محفظه اسپیکر را با دقت بلند کنید و خارج کنید.
  12. کانکتور دوربین سلفی را باز کنید.
  13. کانکتور تاچ را باز کنید.
  14. حالا کانکتور ال سی دی آیفون را باز نمائید.
  15. کانکتور بالایی سیم آنتن وای فای را باز کنید.
  16. پیچ نگهدارنده مادربرد را باز کنید تا بتوانید آن را جدا نمائید.
  17. کانکتور دوربین اصلی روی برد را باز کنید.
  18. دوربین اصلی را جدا کنید.
  19. پس از تعویض برد گوشی، مراحل فوق را به صورت معکوس انجام داده و درب گوشی را ببندید.

برای تعمیر برد آیفون کجا برم؟

بهترین کار این هست که برای تعمیر برد گوشی ایفون به مراکز معتبر و مطمئن تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا هم قطعات اصل و اورجینال برای شما تهیه شود و هم با تضمین بالا کار تعمیر و تعویض برد شما را انجام دهند. تعمیر برد یکی از کارهای حساس در تعمیرات موبایل است که نیاز به دانش فنی و تخصص دارد. اگر به دنبال مرکز حرفه ای برای تعمیر برد گوشی هستید، می‌توانید با اطمینان خاطر به مجموعه سایس مراجعه کنید تا با بالاترین کیفیت برد گوشی را برای شما تعمیر کنیم. تکنسین های شرکت سایس با تجربه بسیار بالا در تعمیر موبایل آیفون، انواع برد را به بهترین صورت تعمیر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *